طراحی و اجرای استخر

طراحی و اجرای استخر ( پولتجهیز)

پولتجهیز طراحی و اجرای استخر های مدرن ساخت استخر بی نهایت Infinity Pool طراحی و اجرای صفر تا صد موتورخانه استخر و جکوزی و فروشگاه تخصصی فروش وسایل و تجهیزات استخر سونا و جکوزی.

طراحی استخر

تیم طراحی مهندسی پولتجهیز محاسبه سایز لوله های استخر و موتورخانه استخر شما را با نرم افزار های محاسبات هیدرولیکی انجام می دهد و سازه استخر شمارا با نرم افزار ایتبز مدل سازی میکند و در نهایت نقشه دو بعدی و سه بعدی استخر را با نرم افزار اتوکد و رویت مدل سازی میکند. جهت طراحی استخر و دزیافت نقشه استخر خود با بخش فنی پولتجهیز تماس بگیرید.

اجرای استخر

اجرای صفر تا صد استخر سونا و جکوزی در تمامی نقاط ایران با تیم تخصصی در اجرای استخرهای بدرن بدن لبه ( استخر بینهایت) همراه با نخزن بالانس، سیستم گرمایش استخر، اجرای تهویه مطبوع استخر و اجرای تاسسات استخر با گرانتی مطابق استاندارد DIN.

مجری استخر

اگر برای نصب تجهیزات استخر و جکوزی در پی مجری استخر با تجربه و حرفه ایی در بخش نصب تجهیزات استخر هستید ما بدون واسطه به شما اطلاعات تماس چند مجری را خواهیم داد تا به طور مستقیم با آنها در ارتباط باشید. پولتجهیز فروش بدون واسطه وسایل استخر سونا و جکوزی

ساخت موتورخانه استخر

موتورخانه استخر شما قلب استخر و جکوزی می باشد. کلیه تجهیزات استخر و جکوزی از قبیل پمپ جت جکوزی، فیلتر های تصفیه، گرمایش جکوزی و استخر، سیستم ضد عفونی آب استخر و جکوزی، لوله واتصالات UPVC و دیگ و مبدل در فضای موتورخانه استخر نصب می شود . ابعاد موتورخانه استخر متناسب با طول و عرض استخر، فاصله استخر تا موتورخانه و سرپوشیده یا روباز بودن استخر و جکوزی بستگی دارد. اگر قصد ساخت موتورخانه گرمایش ساختمان و استخر به صورت مشترک را دارید جهت محاسبه ابعاد موتورخانه استخر با بخش فنی ما تماس بگیرید.

طراحی جکوزی و استخر

جکوزی از سه بخش اصلی تشکیل می شود ک هدر طراحی استخر و جکوزی به صورت مشترک باید مورد توجه قرار گیرد:

گرمایش مشترک استخر و جکوزی

در بحث گرمایش استخر و جکوزی امکان نصب یک دیگ مشترک و نصب مبدل حرارتی استخر و مبدل حرارتی جکوزی به صورت مجزا فراهم است. انتخاب سیستم گرمایش استخر و جکوزی به صورت مشترک ( دیگ مشترک) ضمن کاهش ابعاد موتورخانه استخر و جکوزی در خرید اولیه دیگ گرمایشی استخر نیز صرفه جویی چشمگیری میکند و طراحی موتورخانه استخر را اقتصادی و حرفه ایی میکند. جهت محاسبه و انتخاب سایز تجهیزات گرمایش و وسایل تصفیه استخر با پولتجهیز بخش فنی در ارتباط باشید.

تصفیه مستقل استخر از جکوزی

بخش پمپ و فیلتر تصفیه استخر و جکوزی کاملا از هم مجزا هستند و امکان اشتراک در این بخش نیست. در طراحی سیستم تصفیه استخر و جکوزی باید پمپ تصفیه استخر از پمپ تصفیه جکوزی مجزا باشد و برای هرکدام یک فیلتر شنی مجزا در نظر گرفته شود.

تاسیسات ماساژ جکوزی

تجهیزات ماساژ جکوزی شامل این موارد است :

پمپ جت جکوزی

رینگ جکوزی UPVC یا استیل

سر جت ماساژ جکوزی

پایه جت جکوزی

لوله و اتصالات UPVC

ساخت جکوزی و استخر

استخر و جکوزی از دید عموم فضاهایی مشابه بهم در بخش طراحی و اجرا هستند، اما نکات طراحی این دو فضا کاملا باهم متفاوت است. دمای آب جکوزی حدود 38 درجه سانتی گراد و دمای کاربری استخر حدود 26 درجه سانتی گراد است. سیکل تصفیه جکوزی از استخر کاملا مجزا است وفضای تصفیه جکوزی دارای بار الودگی بیشتر و نیاز مند به فیلتر های تصفیه UV یا لامپ مورا بنفش می باشد.

ساخت و طراحی موتورخانه استخر و جکوزی

مهم ترین بخش ساخت و طراحی استخر موتورخانه استخر می باشد. فضای تصفیه خانه و موتورخانه استخر محل نصب لوازم استخر از جمله:

فیلتر استخر

پمپ تصفیه استخر

لامپ UV استخر

مبدل حرارتی استخر ( گرمایش استخر)

تهویه مطبوع استخر

تجهیزات سونا

تزریق کلر و اسید استخر

تابلو برق استخر

طراحی تاسیسات استخر و ساختمان مشترک

اجرای مشترک موتورخانه ویلا و استخر یکی از حرفه ایی ترین و اقتصادی ترین انتخاب ها درطراحی و اجرای استخر سونا و جکوزی می باشد. در طراحی تاسیسات استخر و ساختمان بخش گرمایش که شامل دیگ و مشعل می شود امکان نصب اشتراکی دارد.

ورودی و خروجی دیگ گرمایشی مشترک ساختمان و استخر وارد یک کولکتور مشترک می شود از ان خروجی مجزا برای مبدل حرارتی استخر، مبدل جکوزی، فنکویل ساختمان، شوفاژ ها، گرمایش از کف و مخزن دو جداره آب گرم ساختمان خروجی های مجزا همراه با پمپ گردش آب گرم در نظر گرفته می شود.

گرمایش مشترک استخر، جکوزی وساختمان

در محاسبات گرمایش استخر، جکوزی وساختمان اولین نکته محاسبات دقیق نیاز گرمایشی ساختمان در پیک فصل سرد سال است که این بار بستگی به منطقه ایی دارد که قصد ساخت ساختمان را دارید.

محاسبه نیاز گرمایشی ساختمان

در مناطق سردسیر کشور برای هر متر مربع از ساختمان بین 600 تا 800 btu/h بار گرمایشی در نظر گرفته می شود، این عدد در مناطق معتدل تر به حدود 400 تا 600 BTU/H برای هر متر مربع از ساختمان محاسبه می شود.

تخمین بار گرمایشی استخر (موتورخانه استخر)

گرمای ویژه آب حدود 4200 می باشد بعد از محاسبه حجم آب استخر بر متر مکعب و اختلاف دمای آب ورودی به استخر و دمای نهایی که بین 16 تا 20 درجه میباشد و ضرب اعداد فوق حاصل را بر عدد 3600 و تعداد ساعت مورد نیاز جهت پیش گرمایش استخر یا جکوزی تقسیم میکنیم در این حالت 20 درصد تلفات و حدود 20 درصد جهت تبخیر آب و تلفات استخر در نظر میگیریم تا سایز مبدل حرارتی استخر و جکوزی به صورت مجزا محاسبه شود.

انتخاب دیگ گرمایشی استخر و ساختمان اشتراکی

گرمایش استخر و ساختمان
گرمایش استخر و ساختمان مشترک

بعد از محاسبه نیاز گرمایشی ساختمان و استخر به صورت مجزا نوبت با جمع این دو مورد و محاسبه حجم آب گرم ساختمان ( دوش و..) جهت مخزن کویلی یا دو جداره نوبت به انتخاب دیگ ومشعل مشترک جکوزی استخر و گرمایش ساختمان میرسد.

نکته 1 : در نظر داشته باشید که همیشه ظرفیت مشعل حدود 15 درصد از دیگ بیشتر می باشد. و مبدل گرمایشی استخر و مبدل گرمایشی جکوزی باید از هم مجزا باشند.

نکته 2 : برای مبدل حرارتی جکوزی و منبع آب گرم ساختمان ( مخزن کویلی یا مخزن دوجداره) و بخش گرمایش ساختمان شامل رادیاتورها، فن کویل ها و هواساز، باید از پمپ گردش آب گرم مجزا بهره ببرند

خلاصه طراحی و اجرای استخر

استخر یک سازه هیدرو لیکی پیچیده است و طراحی و اجرای آن نیاز به دانش فنی و همچنین تجربه اجرایی است، محاسبات سایز تجهیزات موتورخانه وتصفیه خانه استخر و اجرای سازه استخر و لوله کشی آن توسط تیم فنی پولتجهیز انجام میشود و خیال شما را از صفر تا صد ساخت استخر راحت می سازیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *