راهنمای خرید تصفیه استخر

راهنمای خرید تصفیه استخر به شما راهنمایی می کند که تجهیزات استخر مناسب استخر خود انتخاب کنید.

جالب است بدانید اگر استخر شما تصفیه خانه مناسبی داشته باشد تا یک سال می توانید آب استخر را تعویض نکنید.

تصفیه استخر شامل : فیلتر شنی . پمپ تصفیه استخر. کلرزن استخری . فیلتر یو وی . ازون ژنراتور و تصفیه استخر است.

کلیه تجهیزات تصفیه استخر در کشور ساخت کشور چین می باشد و به سفارش شرکت های اروپایی، ترک یا ایرانی ساخته می شود، از این جهت در خرید تصفیه استخر خود را در گیر مارک و کشور سازنده نکنید و بیشتر به قیمت و سایز مناسب استخرتان دقت کنید.

در زمان نگارش این مقاله _ سال 1402 – با هزینه 10 میلیون تومان برای پمپ تصفیه استخری و 15 میلیون تومن برای فیلتر شنی فایبرگلاس با گارانتی شرکتی و 3 میلیون تومن جهت کلر زن خطی استخری نیمه اتوماتیک، می توانید تجهیزات تصفیه استخر خود را فراهم کنید.

راهنمای خرید تصفیه استخر
راهنمای خرید تصفیه استخرخصوصی

1راهنمای خرید تصفیه استخرخصوصی فیلتر تصفیه استخر ( تصفیه فیزیکی آب )

راهنمای خرید تصفیه استخرخصوصی بخش تصفیه فیزیکی اب و شفافیت اب استخر از فیلتر شنی استفاده می شود. این فیلتر در بخش تصفیه خنه استخر نصب میشود و در قطر های 40 – 50 -60-70-90 سانتی متر تولید می شود. انتخاب فیلتر مناسب استخر شما بستگی به میزان مصرف روزانه از استخر . کاربری استخر . سرپوشیده با رو باز بودن استخر و فرهنگ شناگران در انتخاب سایز فیلترشنی استخر موثر است.

2 پمپ تصفیه استخر ( پمپ سیرکوله استخر)

راهنمای خرید پمپ تصفیه استخرخصوصی . پمپ تصفیه استخر وظیفه گردش اب بین استخر و تصفیه خانه را دارد . این پمپ ها در قدرت های 1 تا 3 اسب جهت استخر های خصوصی کاربرد دارد.

جهت انتخاب پمپ مناسب استخر خود باید در نظر داشته باشید که بهتر است پمپ را مناسب با فیلتر شنی و از همان برند تهیه کنید . سازندگان وسایل استخر برای هر فیلتر شنی استخر پمپ مناسب ان به شما پیشنهاد میکنند و پیشنهاد بخش فنی پولتجهیز به شما این است که پمپ و فیلتر استخر خود را از یک برند تهیه کنید تا همخوانی داشته باشند.

پمپ تصفیه استخر را مناسب با دبی فیلتر شنی استخر انتخاب کنید .

مثلا در یک فیلتر شنی با قطر 60 سانتی متر برند اطلس پول ترکیه اب گردشی یا دبی15 متر مکعب بر ساعت است. پمپ مناسب این فیلتر از سری best اطلس پول پمپ 1 اسب می باشد که با دبی 17 متر مکعب بر ساعت کارایی دارد.

3 سیستم گندزدایی( وظیفه ضدعفونی اب استخر)

راهنمای خرید تصفیه استخرخصوصی بخش ضد عفونی اب و گندزدایی اب. اب استخر با سیستم کلر ازون و یو وی .

راهنمای خرید تصفیه استخرخصوصی ضد عفونی و تصفیه استخر با کلر

سادگی و ارزانی را شاخص های تصفیه اب با کلر میتوان بیان کرد. جهت تصفیه اب استخر با کلر روش های مختلفی وجود دارد که در ادامه به توضیح هر یک خواهیم پرداخت.

راهنمای خرید تصفیه استخرخصوصی ضد عفونی استخر با کلر زن شناور ( کلر جامد)

راهنمای خرید تصفیه استخرخصوصی بخش کلرزن شناور ساده ترین روش اضافه کردن کلر به اب استخر است . استفاده از کلر زن شناور در مواردی کاربرد دارد که هیچ راهکار دیگیری پیش رو نباشد وامکان ساخت تصفیه خانه وجود نداشته باشد. در حالت کلی این روش پیشنهاد نمی شود زیرا کلر به صورت همگن در کل استخر حل نمیشود و گندزدایی کامل صورت نمیگیرئ

گندزدایی اب استخر با کلر زن خطی ( کلر جامد)

کلرزن خطی دررویسیستم لوله کشی تصفیه استخر نصب میشود. استفاده از این روش باعث مخلوط شدن مناسب کلر در اب استخر میشود. هزینه خرید اولیه این دستگاه ارزان است و برای ساخت استخر های خانگی و گندزدایی مناسب است. محل نصب کلر زن خطی در تصفیه خانه است ولی این دستگاه قابلیت تزریق کلر متناسب با بار الودگی استخر راندارد و به صورت خطی و در دوز مشخص در تمام زمان های کلر را به اب اضافه می کند.

تصفیه اب استخر با پمپ تزریق کلر مایع

پمپ تزریق کلر مایع در کنار سیستم انالیز اب بهترین روش ضد عفونی با کلر است. در این روش با انالیز لحظه ایی ا استخر با توجه به بار الودگی اب با کمک پمپ تزریق به اب کلر اضافه میشود این عملیات توسط دوزینگ پمپ انجام میشود.

گندزدایی و تصفیه استخر با اشعه یو وی

اشعه یو وی یک از انتخاب های مناسب تصفیه اب استخر می باشد:

مزایا تصفیه استخر با اشعه یو وی

نیاز به کالیبره ندارد

استفاده ان اسان است ونیاز به شارژ ماهانه و خرید کلر ندارد

تمام ویروس ها وباکتری ها را از بین میبرد

مصرف کم برق 16 وات 40 وات و 75 وات

امکان نصب بر روی دیوار تصفیه خانه و فضای زیاد را از شما نمی گیرد.

معایب تصفیه استخر با اشعه یو وی

راهنمای خرید تصفیه استخر
فیلتر یو وی استخری

اثر گندزایی ان لحظه ایی است و در طولانی مدت و زمان خاموشی لامپ گندزدایی صورت نمی گیرد.

تصفیه و ضد عفونی استخر با گاز ازون

گاز ازون روشی حرفه ایی ولی گران قیمت با رابط کاربری پیچیده برای تصفیه اب استخر است. روش های تولید ازون جهت تصفیه اب استخر دو روش کلی است. استفاده از جریان الکتریکی وقوس الکتریکی و استفاده از اشعه یو وی.

تولید گاز ازون با اشعه یو وی

این روش برای استخر های خانگی و خصوصی کاربرد دارد .

تولید گاز ازون با قوس الکتریکی

بهره گیری از ازون ژنراتور با قوس الکتریکی جهت استخر های عمومی کاربرد دارد که نیازبه میزان بالای 10 گرم بر ساعت ازون نیاز است.

راهنمای تصفیه اب استخر با سیستم AOP (ترکیب ازون و یووی)

راهنمای خرید تصفیه استخر
راهنمای تصفیه اب استخر با سیستم AOP

دستگاه AOP با تکنولوژی لامپ یو وی به صورت همزمان به تولید گاز ازون و همچنین ضد عفونی اب با اشعه ماورا بنفش میپردازد. این روش کاملترین روش ضد عفونی اب استخر است. قیمت این دستگاه از کلر زن خطی بالاتر است ولی مشکلات کلر بر روی پست و مو شناگران از جمله قرمزی پوست و خشکی پوست اتفاق نمی افتد .

برای خرید تصفیه استخر و جکوزی با پولتجهیز در تماس باشید.

یک دیدگاه دربارهٔ «راهنمای خرید تصفیه استخر»

  1. سلام وقتتون بخیر، من دنبال فیتلر آب خوب میگردم خواستم ببینم فیتلر شنی به درد میخوره؟ یه مطلبی خوندم توی مجله اقتصاد آفرین میگفت یه سری از کثیفی هارو ممکنه تمیز نکنه، خواستم بدونم چجوریه؟
    شما چه مدلی پیشنهاد میکنید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *