اجرای تاسیسات استخر

مراحل ساخت استخرواجرای تاسیسات استخر و جکوزی استاندارد ضمانت کننده تمیزبودن کفیت آب استخر و گرم بودن دمای آب استخر در طول سال های استفاده می باشد . اجرای تاسیسات استخر دارای نکات بسیار مهم و اصولی می باشد که در صورت رعایت انها سال های طولانی امکان بهره برداری با کیفیت از استخر را بدوراز مشکلات نشتی آب و تصفیه ناقص را فراهم می کند

پولتجهیز مجری تاسیسات استخر در کل ایران

اجرای تاسیسات استخر

پولتجهیز مجری تخصصی تاسیسات استخر سونا وجکوزی

مراحل اجرای تاسیسات استخر

موتورخانه استخر مهم ترین بخش تاسیسات تصفیه استخر می باشد،اجرای تاسیسات استخر و موتور خانه استخر مهم ترین مرحله در تصفیه وگندزدایی آب استخر برعهده دارد. این بخش شامل فیلتر شنی، فیلتر یو وی ،پمپ کلر؛سیستم گرمایش استخر و پمپ های تصفیه آب می باشد.

مرحله اول:

ساخت تاسیسات استخر از لوله های کف استخر شروع می شود، در مرحله اول باید به انتخاب محل عبور لوله استخر وسایز لوله های استخر بپردازیم:

جهت انتخاب سایز لوله استخر از لینک استفاده کنید

لوله و اتصالات استخر شامل موارد زیر است :

1- لوله های سر ریز گاتر

2- پایپینگ اسکیمر (معمولا سایز 2 اینچ)

3- لوله های جارو استخری (معمولا سایز 2اینچ )

4- پایپینگ واتر فال یا آب نما استخر ( با توجه به دبی آب نما)

5- لوله های تخلیه کف استخر

6- پایپینگ نازل های دهش استخر

از جدول بخش سرعت 2.5 متر بر ساعت محاسبه شود.

جدول محاسبه سایز لوله های استخر و جکوزی

اجرای تاسیسات استخر

اجرای تاسیسات استخر
تصفیه آب استخر شامل : فیلتر شنی، کلرزن، مبدل حرارتی استخری، سیستم یو وی استخری و….

مرحله اول اجرای تاسیسات گرمایشی استخر که شامل : دیگ ، مبدل حرارتی استخر ، مشعل و پمپ سیرکوله استخر می شود این مرحله دمای آب استخر حدود 26 درجه سانتی گراد و دمای آب جکوزی حدود 45 در جه سانتی گراد تنظیم میشود، اجرای تاسیسات گرمایشی مناسب استخر باید در تمام طول سال این دما را برای شنا گران فراهم سازد.

مرحله دوم اجرای تاسیسات گندزدایی و ضد عفونی آب استخر که شامل: وسایل استخر تصفیه استخر،فیلتر شنی، کلر زن ، سیستم تنظیم PH آب ، فیلتر ضد عفونی UV می باشد.

اجرای استخر و جکوزی

ساخت استخرو جکوزی معمولا با متریال های بتن یا استیل و یا فایبر گلاس انجام می شود. اجرای استخر و جکوزی با بتن زمان بر می باشد ولی قیمت تمام شده کمتری نسبت به فایبر گلاس و استیل دارد از این رو اکثر استخر های خانگی به این روش ساخته می شود.

اجرای استخر فایبرگلاس

استخر های فایبر گلاس اجرای ساده تری نسبت به استخر های بتنی دارند ولی قیمت تمام شده ساخت استخر فایبر گلاس بالاتر از استخر های بتنی می باشد.

اجرای استخر استیل

دراجرای استخر های استیل امکان ساخت ابعاد و اشکال مختلف فراهم می باشد حتی می توان این استخر ها را عمق متییر اجرا کرد ولی نصب آنها نیازمند نیرو های متخصص می باشد.

اجرای تاسیسات استخر

اجرای تصفیه خانه استخر

تصفیه خانه استخر باید توسط تیم حرفه ایی مجری استخر طراحی و ساخته شود، ابتدا باید محل اجرای تصفیه خانه استخر انتخاب شود، برای این کار ارتفاع کف تصفیه خانه باید حدود 30 سانتی متر پایین تر از کف پر عمق استخر در نظر گرفته شود. اجرای تصفیه خانه استخر مطابق استاندارد DIN آلمان شماره 19643 مورد بررسی قرار میگیرد در فضای تصفیه خانه استخر محل نگهداری و اسید شوری مبدل حرارتی استخر وجکوزی و دیگ آب گرم استخرو همچنینم حل لازم جهت بک واش فیلتر شنی استخر و همچنین جکوزی باید در نظر گرفته شود.

اجرای جکوزی

تاسیسات جکوزی بسیار مشابه به استخر میباشد با این تفاوت که در ساخت جکوزی محل نازل ها و پمپ جت یا ماساژ جکوزی نیز باید در نظر گرفته شود. اجرای جکوزی به علت وجود لوله ای رینگ جکوزی پیچیدگی بیشتری دارد. معمولا دراجرای جکوزی برای هرفرد بین دوتا 5 نازل ماساژ در نظر گرفته میشود و بر اساس هر نازل ماساژ حدود 15 تا 20 گالن بر دقیقه دبی آب در نظر می گیرند.

مراحل ساخت جکوزی بتنی

مرحله اول ساخت جکوزی بتنی گود برداری محل ساخت جکوزی می باشد.

مرحله دوم ساخت جکوزی بتنی آرماتور بندی محل ساخت جکوزی با دو قطر متفاوت معمولا در جکوزی های 4 نفره قطر رینگ پاین حداقل 2 متر و قط رینگ بالا حداقل 3 متر می باشد.

طراحی و اجرای استخر

مراحل طراحی موتور خانه استخردر لینک زیر قابل ملاحظه می باشد.

طراحی و اجرای استخر معمولا در نرم افزار اتوکد صورت میگیرد، جهت محاسبه سایز لوله و اتصالات ورودی وخروجی استخر از بخش زیر کمک بگیرید.

بعد از طراحی نقشه تاسیسات و موتورخانه استخر نوبت به اجرای استخر میرسد در این مرحله با کمک تیم نقشه بردار باید منطقه ساخت استخر با دوربن نقشه برداری علامت زده شود.

اجرای تاسیسات استخر گود برداری

اجرای تاسیسات استخر موتورخانه استخر

در اجرای تاسیسات استخر (موتور خانه استخر ) مطابق استاندارد DIN نکات زیر را در نظر داشته باشید:

در نظر گرفتن محل نگهداری:

همواره محلی برای عبور تیم های نگهداری فیلترها پمپ ها و مبدل ها در نظر بگیرید. مبدل های حرارتی نیاز به رسوب زدایی سالانه یا اسید شوری دارند و همچنین سیسلیس فیلتر های شنی در طول مدت نگهداری باید باز شوویی یا بک واش شود علاوه بر این دستگاه کلر زن و پمپ اسید استخر وجکوزی نیازمند شارژ هفتگی دارند لذا باید در اجرای تاسیسات استخر موتورخانه استخر کلیه مسیرها برای این منظور در نظر گرفته شود.

اجرای تاسیسات استخر (نقشه اجرایی جکوزی)

نقشه جکوزی بر اساس نوع رینگ جکوزی طراحی می شود معمولا رینگ جکوزی به دو روش رینگ استیل با متریال استیل 304 یا 316 و یا ساخت رینگ با لوله و اتصالات upvc انجام می شود .

اجرای تاسیسات استخر (صفر تا صد ساخت جکوزی)

بهترین روش اجرای تصفیه خانه استخر در نزدیک ترین بخش به دیواره استخر به صورتی که پمپ جت جکوزی در نزدیکی جکوزی قرار گیرد بهتر است ارتفاع کف موتورخانه جکوزی نیم متر پایین تر از کف تمام شده استخر باشد تا پمپ های تصفیه خانه استخر همیشه آب داشته باشند.

مراحل ساخت استخر و جکوزی

مراحل ساخت استخر به ترتیب زیر است:

اول ساخت استخر طراحی نقشه و انتخاب محل ساخت استخر.

دوم ساخت استخر گود برداری آرماتور بندی و بتن ریزی

سوم عایق بندی سیمان کاری و سرامیک استخری

چهارم تست و راه اندازی تاسیسات استخر تصفیه خانه استخر موتورخانه استخر

اجرای تاسیسات استخر – محل قرارگیری موتورخانه استخر

بهترین محل برای قرار گیری موتورخانه استخر نزدیک ترین قسمت به استخرو جکوزی است .پیشنهاد میشود که جهت کاهش طول مسیر لوله کشی و افت فشار لوله ها تا جای ممکن تصفیه خانه و موتور خانه استخر را در نزدیکی استخر بسازید.

صفر تا صد استخر

اگر قصد دارید صفر تاصد ساخت استخر خود را به یک تیم حرفه ایی بسپارید، با بخش فنی پولتجهیز در تماس باشید، تیم تخصصی م کلیه مراحل طراحی ساخت و اجرای استخر شما را ازابتدا تا انتها وبا گرانتی معتبر بر عهده میگیرد.

استخر کار

گروه پولتجهیز با بهره گیری گیری از مجرب ترین نیرو های استخرکار در ایران تمامی مراحل ساخت طراحی ونگهداری صفر تا صد استخر و جکوزی شمارا با تعهد شرکتی و گارانتی4 ساله بر عهده میگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *