چگونه تصفیه آب استخر بسازیم

چگونه تصفیه اب استخر بسازیم

تصفیه آب استخر بسازیم

اگر قصد ساخت تصفیه آب استخر شنا و تصفیه آب جکوزی دارید اولین سوالی که ذهن شما را مشغول می کند این است تصفیه آب استخر باید شامل چه تجهیزاتی باشد؟

  • چگونه تصفیه اب استخر بسازیم ؟
  • پمپ مناسب تصفیه استخر؟
  • قیمت تصفیه استخرچه میزان است ؟
  • چه برند تصفیه استخراقتصادی و با کیفیت است؟
  • استخر با استفاده شخصی و اخر هفته با تصفیه کم هزینه؟
  • هزینه تصفیه استخر همراه با گرمایش استخر چقدراست ؟

با ما تماس بگیرید تا برای ساخت تصفیه استخر مشاوره رایگان دریافت کنید.

خرید تجهیزات تصفیه استخر با 30 میلیون

ساخت تصفیه استخر خانگی

پک تصفیه استخر وارداتی 30 میلیون تومنی شامل موارد زیر است . لازم به ذکر است این سیستم قابل استفاده برای استخرهای روباز خصوصی تا 50 متر مکعب و استخر های سر پوشیده تا 65 متر مکعب می باشد. با رنج قیمت 12 تا 18 میلیون تومن .

فیلتر شنی همراه با شیر شش راهه ساخت ترکیه

وظیفه فیلتر شنی جمع آوری زرات معلق موجود در آب استخر می باشد، فیلتر شنی و پمپ تصفیه مهم ترین بخش تصفیه آب استخر را بر عهده دارند. فیلتر های شنی استخر از قطر 42 سانتی متر تا 92 سانتی متر ساخته می شوند که باتوجه به نیاز تصفیه استخر مورد بهره برداری قرار میگیرند. در استخر های خانگی با حجم آب زیر 65 متر مکعب سر پوشیده و استخر های سر باز با حجم آب زیر50 متر مکعب با استفاده خصوصی ، فیلترهای قطر 500 میلیمتر انتخاب مناسبی می باشند.

چگونه تصفیه اب استخر بسازیم

پمپ تصفیه استخری موگیر سرخود

پمپ های تصفیه استخر از جنس پلاستیک مقاوم به کلر ساخته می شوند و دائم کارمی باشند، یعنی در صورت استفاده در تعداد ساعت بالا به صورت پیوسته با مشکلی روبرو نخواهند شد، از این جهت برای تصفیه استخر نمی توان از پمپ های آب رسانی فلزی مقطعی کار استفاده کرد. قیمت پمپ های تصفیه استخر در برند های چینی از 8 میلیون تومن شروع می شود و با توجه به قدرت پمپ و کشور سازنده تا 50 میلیون تومن در برند های اروپایی و توان های بالا موجود می باشند.

پمپ مناسب برای استخر های خصوصی با حجم آب زیر 65 متر مکعب دارای توان های 1 و 1.5 اسب بخار می باشد و برند اطلس پول ترکیه از با قیمت 16 میلیون تومن و 12 ماه گارانتی یا پمپ تصفیه آکوا استرانگ با رنج قیمتی 12 میلیون تومن انتخابی مناسب می باشد.

ساخت تصفیه استخر خانگی

دستگاه کلر زن خطی

این دستگاه با حدود قیمت 1 تا 3 میلیون تومن با توجه به سایز جهت اضفه گردن پیوسته کلر به آب استخر به کار میرود، در نصب این تجهیز داخل لوله کشی تصفیه استخر از سیستم (کنارگذر-بایپس) استفاده می شود.

چگونه تصفیه اب استخر بسازیم

پولتجهیز مجری تخصصی ساخت موتورخانه استخر وتاسیسات استخر و جکوزی

ساخت تصفیه آب استخر

اگر برای استخر باغ یا استخر ویلای خود قصد ساخت تصفیه آب استاندارد و اقتصادی دارید با ما همراه باشید. اولین نکته ایی که در تصفیه آب استخر باید بدانید این است که شما باید استخر را در سه مرحله تصفیه کنید :

مراحل ساخت تصفیه استخر

1 در کنار استخر فضای حداقل به ابعاد یک در دو مترجهت قرارگرفتن پمپ و فیلتر شنی در نظر بگیرید.

پکیج دفنی تصفیه استخر

2 یک پمپ و فیلتر متناسب با ابعاد استخر خود انتخاب کنید .

اجرای استخر خانگی

3- اگر استخر شما لوله کشی کف و دیواره ندارد از بخش تصفیه استخر بدون لوله کشی استفاده کنید.

1- تصفیه فیزیکی 2- تصفیه شیمیایی 3-تصفیه میکروبی

اول ساخت تصفیه آب استخر(تصفیه فیزیکی)

منظور از تصفیه فیزیکی استخر جذب زرات معلق بزرگتر از 3 میکرون است. این زرات مانند خاک، برگ ، مو وزرات پوست بدن است که در آب شناور می شود و باعث کدر شدن آب استخر و جکوزی می شود. تصفیه فیزیکی استخر معمولا با فیلتر های شنی و کاتریجی انجام می شود. ساخت موتورخانه استخر نیز در این مرحله انجام می شود.

دوم گندزدایی آب استخر یا تصفیه میکروبی

گندزدایی آب استخر معمولا با کلر، ازون یا اشعه یو وی انجام می شود جهت این کار میتوانید از یک کلر زن خطی یا یک کلر زن شناور استفاده کنید، اگر میخواهید تصفیه آب بهتری داشته باشید از لامپ اشعه یو وی استخر یا ازون ژ نراتور استخر استفاده کنید.

چگونه تصفیه اب استخر بسازیم

سوم سیرکولاسیون و انتخاپ پمپ استخر و تصفیه شیمیایی

در این مرحله شما نیاز به پمپ استخری دارید که قابلیت جبران افت فشار فیلتر شنی و سیستم لوله و اتصالات upvc استخری را داشته باشد .

نکته یک: یک پمپ با متریال برنز یا برنج قابلیت مقاومت در برابر کلر موجود در اب استخر را ندارد. حتما برا استخر یک پمپ پلیمری مخصوص استخری تهیه کنید . پولتجهیز نمایندگی پمپ و فیلتر اطلس پول ترکیه جهت خرید انوع پمپ و فیلتر و تجهیزات استخر با ما در تماس باشید.

فیلتر تصفیه استخر یا فیلتر شنی یک وسیله استوانه ایی مانند است از جنس های استیل یا پلیمر . معمولا در داخل ان نازل و دیفیوزر پخش اب وجود دارد و به یک شیرشش راهه جهت بکواش متصل می شود.

آموزش لوله کشی تصفیه استخر

ساده ترین روش لوله کشی استخر
ساده ترین روش لوله کشی استخر

کل مسیر لوله کشی استخر خانگی به دو بخش تقسیم می شود:

  • لوله کشی تخلیه و اسکیمر سایز 63 میلیمتر UPVC
  • لوله کشی دهش و اسکیمر سایز 50 mm

در نظر داشته باشید چسباندن لوله های یو پی وی سی استخر با چسب مخصوص انجام می شود و نیازمند دستگاه خاصی ندارد و خود شما به سادگی می توانید کار لوله کشی تصفیه و گرمایش استخر را انجام دهید. ابتدا از لیینک زیر روش چسباندن لوله استخر ا یاد بگیرید .

حال که روش چسباندن لوله یو پی وی سی آشنا شدید، این نکات را در نظر بگیرید.

لوله کشی تصفیه استخر

سایز لوله کشی بر گشت استخر از کف تا ورود به پمپ تصفیه استخر خانگی 63 میلیمتر است، و بعد از خروج از پمپ تصفیه و ورود به فیلتر تصفیه استخر به سایز 50 میلیمتر تبدیل می شود . بعد از خروج آب از فیلتر شنی نوبت به مرحله گرمایش آب استخر و سپس ضد عفونی آب با کلر زن یا لامپ یو وی استخری است. بهتر است در مسیر لوله کشی کلر زن استخر و مبدل حرارتی استخر از سیستم لوله کشی کنار گذر استفاده کنید.

لوله کشی استخر (کنار گذر)

ساخت تصفیه آب استخر خانگی

برای ساخت استخر خانگی و موتورخانه زیر به تجهیزات زیر نیازمند هستید:

  • فیلتر شنی استخر خانگی
  • پمپ تصفیه استخر خصوصی
  • لوله و اتصالات UPVC
  • دستگاه کلر زن خطی یا شناور ولامپ UV

درادامه این مطلب به معرفی هرکدام از تجهیزات تصفیه استخر و جکوزی بیان شده خواهیم پرداخت.

فیلتر شنی استخر چیست؟

وسیله ایی است که با کمک سیلیس اقدام به تصفیه زرات معلق بزرگتر از 3 میکرون در آب استخر و جکوزی می کند. مهم ترین وسیله تصفیه استخر را میتوان فیلتر شنی و پمپ تصفیه آن نامید.

نکات خرید فیلتر شنی استخر

  • از پمپ و فیلتر مربوط به یک شرکت استفاده کنید، این کار اختلاف بین هد و دبی فیلتر شنی و پمپ تصفیه را مرتفع می کند.
  • اگر دمای استخر بالاتر از 33 درجه است از متریال فایبرگلاس برای فیلتر شنی استفاده کنید.
  • اگر فضای موتورخانه شما محدود است فیلتر شیر از بغل انتخاب مناسب تری است.
  • اگر استخر شما روباز است یک سایز فیلتر بزرگتری نسبت به کاتالوگ انتخاب کنید.
  • پمپ بزرگتر از دبی و هد فیلتر شنی انتخاب نکنید، این کار به فیلتر شما خسارت وارد میکند.
  • هنگام تغییر جهت شیر شش راهه فیلتر شنی استخر حتما پمپ استخر را خاموش کنید.

پولتجهیز فروشگاه تخصصی فروش نواع فیلتر شنی استخر و جکوزی

فیلتر شنی استخر خانگی

متریال مختلف فیلترهای شنی

  • فیلتر شنی استیل
  • پلی اتیلن
  • فیلتر شنی پلی پروپیلن
  • پلی استر تقویت شده با فایبرگلاس

پمپ تصفیه استخر چیست

وظیفه پمپ تصفیه استخر ایجاد جریان بین استخر و تجهیزات تصفیه استخر از جمله فیلتر شنی می باشد. پمپ تصفیه استخر باید متناسب با سایز استخر یا جکوزی و فیلتر شنی آن باشد. پیشنهاد میشود جهت بهبود عملکرد تصفیه آب و بالا رفتن طول عمر فیلترشنی و پمپ استخر از یک برند باشند.

چگونه تصفیه آب استخر بسازیم؟

بهترین روش فیلتراسیون آب استخر استفاده از یک فیلتر شنی با متریال پلیمری است . اگر دسترسی برای خرید یک فیلتر شنی را ندارید میتوانید خودتان آن را بسازید اما در نظر داشته باشید ساخت چنین تجهیزی نیازمند این است که فردی فنی و دست به آچار باشید پس اگر توانایی و حوصله ساخت و ساز ندارید بهتر است تجهیزات تصفیه استخر را خریداری کرده و با لوله واتصالات UPVC آنها را برهم نصب کنید.

سیستم گندزدایی کلر و اشعه UV

بعد از تصفیه فیزیکی آب استخر توسط فیلتر شنی، نوبت به ضد عفونی آب استخر با گاز کلر و اشعه UV می شود، وضیفه سیستم گندزدایی در استخر از بین بردن ویروس ها، باکتری ها و قارچ ها و سایر میکرو ارگانیسم هایی است که در آب استخر و جکوزی موجود می باشد، مطابق استاندارد DIN میزان کلر موجود در استخر باید حداقل 1 PPM باشد و PH آب باید در محدودخ 7 تا 6.8 نگهداری شود، از سیستم گندزدایی لامپ یو وی جهت بهبود عملکرد گندزدایی و بالا رفتن راندمان ضد عفونی موتورخانه استخر بهره گرفته می شود.

مواد لازم ساخت فیلتر شنی دست ساز استخر

  • بشکه آب پلیمری
  • نازل دیفیوزر پخش کننده آب (مشابه سر دوشی)
  • نازل تخلیه آب
  • لوله و اتصالات UPVC
  • چسب یو پی وی سی
  • پرایمر و چسب یو پی وی سی
  • چسب آکواریوم

مرحله اول :

جهت این کار باید از یک بشکه با جنس پلیمری مثلا پلی اتیلن استفاده کنید و داخل ان 6 یا 8 عد نازل در نظر بگیرید اب از قسمت بالای فیلتر وارد شده و بعد از گذر از لایه های سیلیس از نازل های پایین فیلترشنی اب تصفیه شده خارج می شود.

چگونه تصفیه اب استخر بسازیم

مرحله دوم :

حال باید با کمک گرد بر محل اتصال لوله upvc بر رویه بشکه پلاستیکی را سوراخ کنید و با چسب اکواریوم لوله را به مخزن بچسبانید یک لوله در بالای بدنه جهت اب ورودی و یک لوله در انتها جهت نازل خروجی

مرحله سوم :

نازل های ورودی و خروجی (مشابه سر دوش پلاستیکی ) را به لوله ها متصل کنید.

مرحله چهارم :

سیلیس مخصوص استخری را در داخل فیلتر ریخته (سیلیس کریستالی)

سعی کنید قسمت پایین فیلتر از ریگ رودخانه و سنگ های بزرگ تر سایز یک سانتی متر مکعب استفاده کنید تا دهانه نازل خروجی گیر نکند.

ترتیب دانه بندی فیلتر را از پایین به بالا از درشت به ریز انجام دهید.

در این مرحله فیلتر را آب گیری کنید و از استخر پاک و تمیز لذت ببرید.

کلام پایانی ساخت تصفیه آب استخر

ساخت استخر بدون سیستم تصفیه یک اشتباه بزرگ است، استخر بدون تصفیه ضمن فراهم ساخت رشد جلبک و سبز شدن کف استخر که از نظر زیبایی شناخی باعث زشت شدن فضا می شود ، برای سلامت شنا گران خطرناک می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *