سیستم تزریق کلر و اسید استخر

سیستم تزریق کلر و اسید استخر
دوزینگ پمپ استخر (تزریق کلر و اسید)

سیستم تزریق کلر و اسید استخر، شاید در نگاه اول برای شما یک تجهیز اضافه باشد .

آیا با وجود کلر زن خطی و کلر زن شناور نیازی به سیستم تزریق کلر و اسید است؟

در جواب این سوال این طور بیان می شود که آب استخر در حالتی توسط کلر یا بروم ضد عفونی می شود که میزان PH آب استخر و جکوزی در محدوده 7.2 تا 7.8 تنظیم شده باشد از این جهت سیستم تزریق کلر و اسید استخر بهترین روش نگهداری از کیفیت آب است.

هر بار که شناگران وارد آب استخرمی شوند یا بعد اضافه کردن کلر به آب میزان PH آب ازمحدوده استاندارد خارج می شود و به سمت بالای 7.8 میل میکند و آب دیگر توسط کلر ضد عفونی نمی شود! لذا بهترین روش تصفیه آب استخربه صورت استاندارد سیستم تزریق کلر و اسید است، جهت آشنایی با این سیستم وخرید تجهیزات استخر و جکوزی با این نوشتار از گروه پولتجهیز همراه باشید.

پولتجهیز فروشگاه تجهیزات استخر مشاور ساخت صفر تا صد استخر

قیمت دوزینگ پمپ استخر- سیستم تزریق کلر و اسید استخر

بروز رسانی قیمت دستگاه تزریق کلر و اسید استخر در سال 1403 می باشد.

قیمت دستگاه کلر زن اتوماتیک

  • پنل دیجیتال هوشمند کنترل PH – ORP
  • قابل اتصال 3 عدد دوزینگ پمپ- دو پراپ اندازه گیری PH , ORP
  • 50 میلیون
  • قیمت دوزینگ پمپ (پمپ تزریق) ساختار مکانیکی
  • فشار 4 بار-دبی 13 لیتر بر ساعت-ولتاژ 220
  • قابلیت تزریق کلر و اسید
  • 10 میلیون
  • قیمت دوزینگ پمپ (پمپ تزریق) ساختار الکترونیکی
  • فشار 10 بار-دبی 9 لیتر بر ساعت-ولتاژ 220
  • قابلیت تزریق کلر و اسید
  • 32 میلیون
  • قیمت دوزینگ پمپ (پمپ تزریق) ساختار الکترونیکی
  • فشار 4 بار-دبی 4 لیتر بر ساعت-ولتاژ 220
  • قابلیت تزریق کلر و اسید
  • 24 میلیون
قیمت دوزینگ پمپ ( پمپ تزریق)

پنل هوشمند کلر و اسید استخر

دستگاه پنل دیجینتال هوشمند تزریق کلر و اسید قابلیت مدریت سه عدد پمپ تزریق استخری را دارد. بهره گیری از دو عدد پراب- سنسور) جهت اندازه گیری PH و ORP امکان تنظیم هم زمان میزان کلر استخر و تنظیم PH استخر را فرا هم میکند .

  • قابلیت اتصال 2 عدد دوزینگ پمپ کاهش و افزایش PH
  • امکان نصب یک دوزینگ پمپ تزریق کلر مایع برای ضد عفونی آب
  • بهره گیری از صفحه نمایش دیجیتال
  • قابل استفاده در استخر و جکوزیهای خصوصی و عمومی

پکیج تزریق کلر و اسید

تزریق هوشمند کلر و اسید

سیستم های اتوماتیک کلرزنی استخر

از آنجایی که تزریق کلر بهترین روش افزایش سطح اکسیداسیون آب برای مقابله با زرات میکروارگانیسم ، باکتری ها، ویروس ها و قارچ ها است و لی بعد از تزریق کلر به آب PH آب به بالاتر از 7 میل میکند و از این جهت کارایی کلر برای ضد عفونی آب از بین می رود و اثر اکسیداسیون آب حذف می شود. از این رو باید مرتب و همزمان با افزایش میزان کلر آب تست PH آب نیز انجام شود. سیستم های اتوماتیک کلرزنی استخربا استفاده از سنسور ORP – Oxidation reduction potential پتانسیل اکسید و احیا، میزان قابلیت کیفیت آب در اکسیداسیون آب را اندازه می گیرد. به طور همزمان با اندازه گیری سطح PH آب استخر و جکوزی در صورتی که آب استخر نیازبه تزریق اسید جهت کاهش پی هاچ اب داشته باشد فرمان تزریق توسط سیستم های اتوماتیک تزریق اسید استخر صادر میشود . بعد از آن با دستور سنسور ORP سیستم اتوماتیک تزریق کلر صادر می شود. تا آبی پاک و با PH مناسب در دسترس شناگران باشد.

تنظیم PH هوشمند استخر

پنل هوشمند با بهره گیری از سنسور PH و ORP به صورت هوشمند و اتوماتیک اقدام به تنظیم میزان PH آب استخر در رنج استاندارد میکند و در صورت لزوم به پمپ تزریق اسید یا باز دستور افزایش یا کاهش پی هاچ آب استخر را به صورت اتوماتیک صادر میکند.

تزریق اتوماتیک و هوشمند کلر و اسید

پنل های دیجینتال تزریق همزمان کلر و اسید را به صورت اتوماتیک به استخر و جکوزی شما انجام میدهد. این دستگاه با اندازه گیری میزان ORP و PH آب فرمان تزریق کلر و اسید را به آب استخر به صورت اتوماتیک فراهم میکند.

مشکلات افزایش PH آب استخر وجکوزی – پمپ تزریق کلر استخر

اگرعدد PH آب استخر از 7.8 بیشتر شود، توان گاز کلر در ضد عفونی آب بسیار کاهش پیدا میکند، علاوه بر این در محیط قلیالی آب استخر رسوب با سرعت بسیار بالا بر روی سطوح استخر تشکیل میشود و شکل ظاهری تجهیزات استخر را تخریب میکند، استخر و جکوزی با آب قلیالی کدر رنگ است و شفافیت آب از دست میرود. در استخر ها با آب قلیالی پوست و چشم شناگران دچار خارش اگزما پوستی می شود.با نصب سیستم تزریق کلر و اسید استخری مشکل تنظیم PH و کلر آزاد حل می شود.

سیستم تزریق کلر و اسید استخر

1- کاهش قدرت ضد عفونی کلر

بهترین عملکرد کلر د گندزدایی و ضد عفونی آب استخر در PH 7.2 تا 7.8 صورت میگیرد. اگر PH آب استخر از عدد 7.8 بیشتر باشد عملکرد گندزدایی کلر به اندازه چشم گیری کاهش پیدا خواهد کرد. لذا برای ضد عفونی صحیح آب استخر وجکوزی توسط کلر باید ابتدا با پمپ تزریق به تنظیم PH آب بپردازیم.

2- شکل گرفتن رسوب بر روی وسایل و تجهیزات استخر و جکوزی

در آب قلیالی سرعت تشکیل رسوب بر روی تجهیزات موتورخانه استخر با سرعت افزایش پیدا میکند. سیستم گرمایش استخر (مبدل حرارتی استخر) و پمپ و فیلتر تصفیه استخر با سرعت بیشتری رسوب میگیرند. همچنین سرامیک نردبان سیستم روشنایی استخر نیز با رسوب های کربنات کلسیم در اثر افزایش PH آب کدر میشوند و صدمه میبیند.

3- کدر شدن رنگ آب استخر و جکوزی

تار و کدربودن رنگ آب استخر از عامل های نارضایتی شناگران و کارفرمایان از زیبایی بخش فیزیکی آب استخر است. که در اثر افزایش PH آب ایجاد می شود.

4- کاهش عملکرد و طول عمر مفید فیلتر استخر

فیلترهای شنی از متریال سیلیس یا پودر سنگ یا کریستال جهت فیلتر کردن فیزیکی آب استخر استفاده میکنند لذا با افزایش PH آب کیفیت فیلتراسیون این فیلترها کاهش پیدا میکنند.

5- حساسیت، خارش و سوزش پوست و چشم شناگران

PH بالا باعث خارش و حساسیت پوستی وچشم شناگران میشود. علاوه بر این اثار کدر شدن پوست و مو شناگران بعد ازترک آب باعث مشکل برا ورزشکاران را فراهم میکند.

مشکلات ناشی ازکاهش PH آب استخرو جکوزی کمتر از 6.8 :

1- صدمه به ملات دیواره ها و گچ توسط دیواره ها در اثر کاهش PH آب

آب اسیدی ملات عایق استخر را در خود حل میکند و دوغ آب سرامیک را تخریب میکند.

2- اکسید شدن وسایل وتجهیزات در اثر آب اسیدی

پمپ های جکوزی و متریال های فلزی در آب اسیدی استخر اکسید می شوند.

3- خطر خارش و سوزش چشم و پوست شناگران

کاهش میزان PH آب استخر6.8 باعث سوزش و قرمزی چشم و پوست شناگران میگردد.

4- سبز شدن آب و رشد جلبک و میکرو ارگانیسم ها

رشد جلبک ها در آب اسیدی با سرعت زیاد افزایش پیدا خواهد کرد . از این رو اگر PHآب استخر بدون سیستم دوزینگ پمپ کاهش یابد باعث سبز شدن کف و دیواره های استخر می شود.

5- گندزدایی بیش از حد آب استخر و جکوزی

همانطور که گندزدایی کم آب استخر باعث رشد ویروس ها و باکتری های مضر میشود . بیش از حد اسیدی شدن آب سرعت ضد عفونی آب را خیلی بابا میبرد که این موضوع باعث کشته شدن باکتری ها مفید پوست و آب استخر شدهکه سیکل باکتری مفید آب را از بین میبرد و توصیه نمی شود.

 تزریق کلر استخر هوشمند
تزریق کلر استخر هوشمند

سیستم تزریق کلر و اسید استخر

سیستم تزریق کلر و اسید استخر

فروش سیستم تزریق کلر و اسید استخر

سیستم تزریق کلر و اسید استخر

ORP چیست ؟

پتانسیل اکسید و احیا (به انگلیسی: Reduction potential ) یا ORP یک واحد برای اندازه گیری تمایل مواد شیمیایی جهت به دست آوردن الکترون و در نتیجه احیا آن ماده است. پتانسیل کاهش بر حسب ولت (V)، یا میلی ولت (MV) اندازه گیری می شود. هر ماده پتانسیل کاهش ذاتی خود را دارد. این روش یکی از کاربردی ترین شیوه های در تصفیه آب برای اندازه گیری میزان کلر در داخل آب می باشد. نکته مهم در استفاده از این روش تنظیم PH می باشد از اینرو معمولا سیستم تزریق کلر و اسید استخر یک مجموعه ساخته می شود.

کلام پایانی در خرید کلرزن اتوماتیک استخری

نام دوزینگ پمپ یا پمپ تزریق وکلرو اسید همواره با هم همراه هستند زیرا ضد عفونی آب استخر و جکوزی زمانی عملکرد مناسب خواهد داشت که میزان PH آب استخر وجکوزی نیز تنظیم باشد.

فروشگاه پولتجهیز عرضه کننده انواع سیستم های تزریق کلر و اسید، پمپ تزریق کلر، پمپ تزریق اسید، و سایر تجهیزات استخر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *