هزینه موتورخانه ویلایی

در این نوشتار با صفر تا صد هزینه موتورخانه ویلایی آشنا خواهید شد . پولتجهیز فروشگاه و مجری انواع موتورخانه مسکونی، ویلایی و استخر و جکوزی .

بیشترین هزینه در ساخت موتورخانه گرمایشی ساختمان به ترتیب موارد زیر است : دیگ ( بویلر) ، پمپ ، مشعل، منبع کویلدار، لوله و اتصالات. نیازهای گرمایشی در ساختمان های ویلایی شامل موارد زیر است :

  • آب گرم مصرفی
  • شوفاژ، فن کویل، گرمایش از کف
  • گرمایش استخر و جکوزی
  • تصفیه آب و سختی گیری

با طراحی یک موتورخانه ساده و کار آمد می توان تمامی نیازهای گرمایشی ساختمان ویلایی خود را با یک موتورخانه متمرکز مرتفع کنید.

هزینه موتورخانه ویلایی
هزینه موتورخانه ویلایی

موتورخانه مرکزی ویلایی یا پکیج گرمایشی؟

وقتی نوبت به ساخت تاسیسات مکانیکی ساختمان می رسد انتخاب بین پکیج گرمایشی و ساخت موتورخانه مرکز ذهن صاحبان ساختمان را مشغول می کند. در ادامه به مقایسه بین موتورخانه مرکزی ویلایی و پکیج خواهیم پرداخت.

امتیازات موتورخانه ویلایی :

  • امکان استفاده همزمان برای استخر، جکوزی و گرمایش ساختمان با یک دیگ گرمایشی
  • طول عمر بیشتر
  • لوازم یدکی ارزان تر
  • ظرفیت های بزرگتر با هزینه کمتر
  • هزینه اقتصادی تر نسبت به ظرفیت گرمایشی
  • امکان استفاده از گازویل و LPG یا مازوت
  • امکان تصفیه آب مصرفی و سختی گیری

امتیازات پکیج گرمایشی :

  • ابعاد کوچکتر
  • نصب سریع تر
  • هزینه خرید اولیه ارزان تر

جمع بندی :

اگرمساحت ساختمان شما زیر 150 متر مربع است و در منطقه سردسیری قرار ندارید، و استخر و جکوزی هم ندارید، پکیج گرمایشی انتخاب مناسب تری برای ساختمان ویلایی شما است. اما اگر مساحت ساختمان ویلایی شما بیشتر از 150 متر مربع است و مجهز به استخر و جکوزی می باشد یا در منطقه سردسیری قرار دارید، ساخت موتورخانه با دیگ و مشعل برای ساختمان شما مفید تر و اقتصادی تر می باشد. در نظر داشته باشید طول عمر دیگ فولادی و مشعل از پکیج بالاتر است و نسبت به گرمای تولیدی هزینه خرید اولیه کمتری دارند و علاوه بر این تا سال ها خیال شما از بخش تاسیسات ویلا و ساختمانتان راحت میکند.

هزینه موتورخانه گرمایشی

هزینه موتورخانه ویلایی ( دیگ و گرمایش

دیگ موتورخانه فولادی یا چدنی

در مقاله زیر به صورت کامل به مقایسه دیگ فولادی و چدنی پرداخته شده است اما به طورخلاصه اگر برای عبور دیگ فولادی از درب موتورخانه مشکلی ندارید و عرض درب بزرگتر از 60 سانتی متر است، دیگ فولادی یک پارچه انتخاب هوشمندانه تری برای موتورخانه گرمایشی ویلایی است.

پمپ موتورخانه ساختمان

پمپ های موتورخانه استخر وظیفه جبران افت های فشار سیستم لوله کشی، کویل های تجهیزات موتورخانه وقلبه به ارتفاع و مسیر لوله کشی را دارند. محاسبه دقیق هد و دبی از نکات مهم در انتخاب پمپ موتورخانه ساختمان دارد، علاوه بر این انطباق مشخصات الکتروموتور پمپ با کنتور ساختمان اهمیت بالایی دارد ، نصب تجهیزات حفاظتی از پمپ از جمله : محافظ امپر و ولتاژ و کنتاکتوراز موارد با اهمیت در انتخاب پمپ موتورخانه ساختمان و بنا های ویلایی دارد.

پمپ گرمایش و آب رسانی ویلایی

در ساختمان های ویلایی تا 3 طبقه پمپ های آب رسانی 2 اسب انتخاب مطمعنی هستند، کلیه پمپ های آب رسانی باید مجهز به منبع تحت فشار( 50 لیتری ) و مخزن ذخیره آب مصرفی معمولا 800 لیتری به بالا باشند .برند های مختلفی پمپ آب رسانی خانگی شامل : پنتاکس، لو، گرندفوس، پمپ ایران و… می باشد . برای استعلام قیمت و خرید پمپ آب رسانی با بخش فروش پولتجهیز در تماس باشید.

مجری موتورخانه ویلا و ساختمان

تیم تخصصی پولتجهیز با بهره گیری از مهندسان مکانیک و تکنسین های تاسیسات متخصص در بخش طراحی و اجرای موتورخانه های ساختمان درکنار شما است. مجری موتورخانه ویلایی و ساختمان با نقشه فلودیاگرام اتوکد و سه بعدی موتورخانه ساختمان اجرای مهندسی و حساب شده تاسیسات ساختمان شما را در کل ایران با قیمت مناسب انجام خواهیم داد.

هزینه موتورخانه ساختمان (موتورخانه ویلایی)

حداقل هزینه موتورخانه ساختمان ویلایی سال 1402 به قرار زیر است :

دیگ فولادی : 82 هزار کیلو کالری درجه 1 : 15 تا 19 میلیون تومن .

مشعل گاز سوز: یا گازویل سوز : 5 تا 8 میلیون تومن .

مخزن دو جداره یا کویل دار : 3 تا 7 میلیون تومن .

منبع انبساط ترموستات و شیر اطمینان : 3 میلیون تومن .

پمپ خطی گرمایش : 3 تا 5 میلیون تومن .

هزینه نصب : 7 تا 15 میلیون تومن .

ابعاد موتورخانه ویلایی

حداقل ابعاد موتورخانه ساختمان از نکات کلیدی در طراحی ویلا می باشد . اگر مساحت ویلای شما زیر 200 متر مربع می باشد و این موتورخانه فقط جهت گرمایش ویلا و آب گرم مصرفی کار برد دارد ابعاد 6 متر مربع برای نصب تجهیزات موتورخانه ویلایی کفایت میکند . اگر قصد استفاده از موتورخانه مشترک استخر و ساختمان دارید ابعاد موتور خانه شما به 12 تا 15 متر مربع گسترش خواهد پیدا کرد.

قیمت موتورخانه ویلایی

با توجه به ابعاد ساختمان و برند تجهیزات نصب شده در داخل موتورخانه هزینه موتورخانه ویلایی متغییر است برای دریافت پیشفاکتور دقیق تر و محاسبه شده با بخش طراحی پولتجهیز در ارتباط باشید.

منبع کویل دار یا دوجداره

منابع کویل دار نسل جدید سیستم گرمایشی آب گرم ساختمان می باشند که در دو نوع ایستاده و افقی ساخته می شوند. راندمان آنها از منابع نسل قدیم ( دو جداره بیشتر است و در ظرفیت های 400 لیتری به بالا ساخته می شوند . بر اساس استاندارد بر اساس هر نفر موجود در ساختمان 100 لیتر آب در داخل مخزن کویلی در نظر بگیرید . برای مثال اگر ویلای شما مناسب برای سکونت 6 نفر می باشد منبع کویل آب گرم 600 لیتری انتخاب مناسبی است.

موتورخانه شوفاژ

موتورخانه شوفاژ که قدیمی ترین نوع موتورخانه می باشد ، شامل یک دیگ آب گرم فولادی یا چدنی ، یک پمپ سیرکوله، و مشعل می باشد. حداقل هزینه جهت راه اندازی یک موتورخانه شوفاژ به صورت زیر است :

  • دیگ فولادی : 85 هزار کیلو کاری با قیمت 15 تا 19 میلیون تومن.
  • مشعل گاز سوز : 100 هزار کیلو کاری : 5 تا 8 میلیون تومن.
  • پمپ خطی گرمایش : 3 تا 8 میلیون تومن.
  • لوله واتصالات و شیر الات : 5 تا 12 میلیون تومن .
  • هزینه نصب : 5 تا 9 میلیون تومن.

نقشه موتورخانه شوفاژ

فروش تجهیزات موتورخانه

فروشگاه پولتجهیز عرضه کننده انواع تاسیساتمکانیکی و برقی ساختمان با قیمت مناسب و کیفیت بالا می باشد، فروش تجهیزات موتورخانه ساختمان همراه با طراحی رایگان و نصب اقتصادی مهندسی از خدمات گروه مهندسی پولتجهیز است. برای استعلام قیمت و مشاوره تخصصی با ما در ارتباط باشید.

نصب موتورخانه ساختمان

برای نصب موتورخانه ساختمان و ویلا در کل ایران با تیم اجرایی پولتجهیز در تماس باشید .