مراحل ساخت استخر فایبرگلاس

مراحل ساخت استخر فایبرگلاس
ساخت استخر فایبرگلاس

دراین نوشتار کلیه نکات و مراحل ساخت استخر فایبرگلاس مورد بررسی قرار گرفته است.

پولتجهیز مجری تخصصی ساخت استخر، سونا و جکوزی. استخرهای فایبر گلاس در دو نوع قالب پیش ساخته و ساخت استخر فایبر گلاس در محل پروژه با ورق فایبر، رزین کاتا لیزور و … . در ادامه به کلیه مراحل ساخت استخر و جکوزی فایبر گلاس خواهیم پرداخت. اجزای سازنده استخر فایبرگلاس شامل : ژل کوت، پلی استر و الیاف شیشه می باشد، این استخر ها در دو روش قالب پیش ساخته و سفارشی ( ساخت در محل پروژه) ساخته می شوند.

استخر فایبرگلاس با قالب پیش ساخته

استخرهای فایبر گلاس با قالب پیش ساخته در کارگاه و در قالب ساخته می شوند. بعد از ارسال به محل پروژه شما در محلی که از قبل گود برداری شده است نصب می شوند. در زیر محل نصب استخر فایبرگلاس با قالب پیش ساخته از ماسه نرم استفاده می شود تا در هنگام آب گیری استخر فشار نقطه ایی به سازه فایبر گلس وارد نشود. اگر جنس خاک منطقه سست باشد پیشنهاد می شود بعد از گود برداری استخر یک مرحله بلوک چینی و دیوار چینی اطراف استخر انجام شود و د ر مرحله بعد با ماسه بادی پوشانده شود. لوله کشی استخر و طراحی تصفیه خانه و موتورخانه استخر باید در این مرحله صورت گیرد. برای خرید استخرهای فایبرگلاس پیش ساخته با پولتجهیز در تماس باشید.

استخرر فایبرگلاس با قالب پیشاخته 7.6 در 4.4 متر و عمق 1.7

مراحل ساخت استخر فایبرگلاس

نکات ساخت استخر فایبرگلاس

ساخت استخر و جکوزی فایبرگلاس به دو صورت پیش ساخته و سفارشی یا درمحل پروژه انجام می شود. در استخر و جکوزی پیش ساخته فایبرگلاس در محل کارگاه با استفاده از قالب اقدام به ساخت یک استخر پیش ساخته می شود. در روش دوم بعد از شاستی کشی در محل پروژه اقدام به ساخت استخر در محل پروژه شما می شود.

مزایای استخر فایبرگلاس پیش ساخته

  • ساخت و نصب سریع و در زمان کوتاه
  • امکان مشاهده سفارش قبل از خرید و مقایسه
  • هزینه ساخت ارزان تر

مشکلات استخر فایبرگلاس پیش ساخته

  • محدودیت حمل در ابعاد بزرگ
  • هزینه بالای حمل و نیاز به جرثقیل برای انتقال به محل پروژه
  • محدودیت در ساخت در ابعاد و شکل های خاص
  • نیاز به ساخت قالب

مزایای ساخت استخر فایبرگلاس سفارشی

  • امکان نصب و ساخت در محل پروژه
  • نبود محدودیت در ابعاد بزرگ و شکل های هندسی خاص
  • عدم مشکلات حمل ونصب.
  • نیاز به ماشین الات حمل و جرثقیل ندارد.
  • امکان نصب در بام، بالکن، طبقات پایین زیر زمین یا هرجایی که دسترسی آسانی ندارد.

مشکلات ساخت استخر فایبرگلاس سفارشی

  • هزینه ساخت بالاتر نسبت به استخر های پیش ساخته.

موتورخانه استخر فایبرگلاس

سیستم تصفیه استخر و گرمایش استخر وظیفه تمیز کردن آب استخر از زرات معلق و ویروس ها و باکتری ها را دارد. موتورخانه استخر فایبرگلاس اختلاف چندانی با استخر های بتنی ندارد، بخش تصفیه استخر شامل : فیلتر شنی، پمپ تصفیه استخر، سیستم تزریق کلرواسید ولامپ یو وی استخری اجزای موتورخانه استخر فایبر گلاس را تشکیل میدهند.

سایز لوله استخر فایبرگلاس

برای محاسبه سایز لوله های فایبرگلاس نکات زیر را در نظر بگیرید:

ابتدا حجم آب استخر را محاسبه می کنیم. با ضرب طول در عرض در ارتفاع بر متر حجم آب استخر بر اساس متر مکعب محاسبه می شود.

حجم آب استخر شما زیر 50 متر مکعب است :

لوله تخلیه استخر را 63 میلیمتر UPVC در نظر بگیرید. انتخاب لوله پر کن استخر را 50 میلیمتر انتخاب کنید. سایز لوله سر ریز یا اسکیمر در استخر های زیر 50 متر مکعب را 63 میلیمتر محاسبه کنید.

سایز استخر شما در محدوده 50 تا 75 متر مکعب است :

لوله استخر فایبر گلاس خود را در کلیه سایز های یک سایز بزرگتراز مرحله قبل در نظر بگیرید. استخر فایبرگلاس شما بزرگتر از 75 متر مکعب است بهتر از برای مشاوره فنی و محاسبات سایز لوله کشی استخر فایبرگلاس با پولتجهیز در تماس باشید و مشاوره فنی بگیرید.

مراحل گودبرداری و ساخت استخر فایبرگلاس

قبل از گود برداری استخر فایبرگلاس باید جنس خاک منطقه و سطح آب های زیر زمینی منطقه ساخت مورد بررسی قرار گیرد :

در مرحله اول بعد از بررسی جنس خاک منطقه تصمیم گیری می شود که روش نصب استخر به چه صورتی باشد :

سرامیک کاری استخر فایبر گلاس

روش سرامیک کاری استخر فایبرگلاس به سه روش صورت می گیرد:

استفاده از چسب سیلیکون

چسب سیلیکن که به چسب آکواریوم نیز در بازار شناخته می شود از روش های مناسب نصب سرامیک استخری به بدنه فایبرگلاس است.

خمیر فایبرگلاس برای نصب سرامیک به استخر فایبرگلاس

نصب سرامیک به دیواره استخر با خمیر فایبرگلاس از روش های کاربردی و ماندگار در اتصال سرامیک استخری به بدنه فایبرگلاس استخر و جکوزی می باشد، تنها مشکل این روش هزینه بالای خرید خمیر فایبرگلاس نسبت به روش سیمان است اما کیفیت بالاتری نسبت به روش نصب با سیمان سفید و چسب سیلیکون دارد.

سیمان سفید برای اتصال سرامیک به استخر فایبرگلاس

نصب سرامیک به بدنه فایبرگلاس با سیمان سفید و رابیتس از روش های اقتصادی نصب سرامیک استخری به دیواره فایبرگلاس استخر و جکوزی است . این روش نیازمند مهارت بالای نصاب می باشد و در صورت نصب اشتباه امکان ول شدن سرامیک استخری از دیواره فایبرگلاس در گذر زمان است.

مراحل ساخت استخر فایبرگلاس

اول نصب استخر آماده فایبر در داخل خاک

درصورتی که مقاومت استاتیکی خاک منطقه خوب باشد، خاک محل ساخت استخر از مقاومت استاتیکی و دینامیکی بالایی برخوردار باشد، در این شرایط امکان نصب استخر آماده فایبرگلاس در داخل خاک بعد از گودبرداری و ریختن ماسه بادی فراهم است.

دوم اجرای استخر آماده فایبر گلاس در سازه اجر چینی

اگر مقاومت خاک منطقه کم باشد پیشنهاد می شود برای بهبود عملکرد فایبرگلاس، بعد از گودبرداری از آجر چینی یا بلوک های سیمانی برای نصب بهتر و جلوگیری از دفورمه شدن استفاده کرد.

سوم ساخت استخر با بلوک سیمانی و آب بندی با ورق فایبرگلاس

در این روش ابتدا متناسب با ابعاد مورد نظر با اجر و بلوک سیمانی اقدام به طراحی استخر میکنیم و سپس یک ملات سیمانی برای صاف شدن سطح زیر کار نصب میکنیم، در مرحله آخر با کمک رزین و ورق های فایبرگلاس داخل استخر را آب بندی می کنیم. از امتیازات این روش این است که میتوان استخر با شکل مورد نظر شما اجرا شود. نیازی به حمل سازه پیش ساخته نیست، علاوه بر این امکان نصب سرامیک در مرحله پایانی فراهم است وآب بندی بسیار کاملی انجام می شود.

ساخت استخر با مش فایبرگلاس

قیمت خرید استخر فایبرگلاس

برای محاسبه قیمت استخرفایبرگلاس باید گزینه های زیر را مشخص کنید :

  • تمایل به ساخت استخر فایبرگلاس پیش ساخته دارید. یا در داخل سازه خود قصد نصب استخر با ورق فایبرگلاس را دارید؟
  • استخر شما باید چهار فصل باشد یا فقط در فصل گرم سال کاربرد دارد؟
  • تصفیه آب استخر را با کلر ( ارزان) یا با اشعه UV و گاز ازون صورت می گیرد؟
  • استخر شما سرپوسیده است یا روباز(استخر در مجاورت مستقیم نور خورشید است؟)
  • قصد نصب سرامیک استخری در داخل استخر دارید یا داخل استخر را رنگ می کنید؟
  • پمپ و فیلتر استخر ر از برند های چینی، ترک یا اروپایی انتخاب می کنید؟
  • برای استخر از تابلو برق هوشمند بهره می برید یا معمولی؟

در زمستان 1401 قیمت هر متر مربع استخر فایبر گلاس حدود 1 میلیون تومن می باشد. برای مثال : یک استخر 5 در 8 در عمق 1.5 متر دارای 40 متر مربع سطح کف . 40 متر سطح دیواره می باشد.

مجموع حدود 80 تا 85 متر سطح فایبرگلاس مصرف شده دارد .

قیمت حدود 80 تا 85 میلیون را هزینه در بر دارد. لازم به توجه است که هزینه نصب سرامیک و تجهیزات استخر متناسب با برند متغیراست.

برای مشاوره فنی در خصوص خرید استخر فایبرگلاس و قیمت فروش استخر فایبرگلاس با بخش فروش پولتجهیز تماس بگیرید.

آبندی استخر با فایبرگلاس

در استخر های بتنی که در اثر نگهداری یا ساخت اشتباه با نشتی و کم کردن آب روبرو هستند امکان آب بند کردن استخر با ورق فایبرگلاس و رزین فراهم می باشد. اگر استخر شما با مشکل کم کردن آب روبرو است بخش فنی پولتجهیز می تواند داخل کاسه استخر یا جکوزی شمار را با فایبرگلاس آب بند کند. لازم به توجه است که بعد از نصب لایه های فایبرگلاس امکان نصب سرامیک استخری یا رنگ مخصوص فایبرگلاس فراهم است.

آب بندی چاله آسانسور با فایبرگلاس

از مشکلات رایج در مناطق با سطح آب های زیرزمینی بالا نفوذ آب های سطحی به چاله آسانسور است. عایق بندی چاله آسانسور با فایبرگلاس از روش های کاربردی آب بندی موتورخانه آسانسور می باشد. از مزایای این روش نسبت به عایق های نانو و افزودنی های بتن توانای ارتجایی فایبر گلاس در برابر تنش های زمین، زلزله و کرنش های بتن است که از ترک خوردن مجدد عایق جلو گیری میکند. فایبرگلاس یک عایق فشار منفی محسوب می شودو برای آب بندی فضای چاله آسانسور و موتورخانه توصیه می شود.

کلام آخر مراحل ساخت استخر فایبرگلاس

استخر فایبرگلاس از مواد پلیمری درست می شود ونسل جدید متریال ساخت استخر است، هزینه ساخت یک استخر فایبرگلاس استاندارد با هزینه ساخت یک استخر بتنی بدون کاشی کاری برابری میکند، ساخت استخر فایبرگلاس ساده تر از ساخت استخر بتنی است ولی در ابعاد و حجم محدودیت هایی دارد. در استخر های فایبر گلاس امکان نصب سرامیک استخری وجود دارد و از این رو اختلاف زیبایی شناختی با استخر های بتنی ندارد. در بسیار از استخر های بتنی برای مقابله با نشتی در آینده مرحله آب بندی با فایبرگلاس انجام می شود. پولتجهیز مجری تخصصی ساخت استخر های فایبرگلاس و بتنی .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *