آب بندی استخر بتنی

آب بندی استخر
مراحل آب بندی استخر

بهترین آب بندی استخر در مرحله ساخت و آرماتوربندی استخر صحیح نجام نشود خسارت زیادی به کارفرما وارد می شود. اب بندی مجدد استخر نیازمند تخریب و ساخت مجدد استخر می باشد. برای جلو گیری ازدوباره کاری و تخریب و ساخت مجدد مراحل زیر را در ساخت استخر در نظر داشته باشید.

یکی از مهمترین و اصلی ترین بخش های ساخت استخر آب بندی استخر می باشد.

پولتجهیز مجری تخصصی ساخت صفر تا صد استخر، سونا و جکوزی

دانش فنی خود را بالا ببرید

بهترین روش قبل از ساخت و خرید، آگاهی و دانش اولیه در آن موضوع است، قبل از انکه شروع به ساخت استخر کنید یا با یک پیمانکار برای ساخت استخر خود قرار داد ببندید دانش خود را در ساخت استخر، روش های اجرای تاسیسات استخر، لوله کشی استخر، و موتورخانه استخر، برندهای پمپ استخر، فیلتر شنی؛ لامپ یو وی استخر و تابلو برق استخر و… و روش های بتن ریزی استخر، آرماتور بندی استخر و آب بندی استخر و جکوزی و طراحی و اجرای استخر سریزی (بینهایت) یا اسکیمری افزایش دهید.

با یک شرکت متخصص ساخت استخر قرارداد ببندید

پیشنهاد میکنیم طراحی وساخت استخر قرار داد بایک شرکت معتبر و ثبت شده است. به جای کار کردن با یک شخص یا پیمانکار می باشد. معمولا مشکلات یک استخر بعد از چند سال مشخص میشود مثلا بعد از گذشت دو سال استخر با نشتی آب روبرو می شود.

اگر قرار داد شما با یک برند ثبت شده متخصص ساخت استخر انجام شود. امکان پی گیری های اتی برای شما فراهم است. و همچنین ، معمولا شرکت های ثبت شده و متخصص معمولا کار باکیفیت تر و باگارانتی، به شما ارایه می کنند.

از ابتدا به فکر تاسیسات استخر باشید

بخش لوله کشی استخر و نصب تجهیزات موتورخانه استخر و جکوزی باید در نقشه های اولیه طراحی شود. اگر بعد از ساخت استخر بخواهید به اجرای لوله های کف و دیوار استخر بپردازید، استخر شما ازآب بندی خارج می شود.

طراحی و اجرای تاسیسات استخر را برای آینده نگذارید، در بیشتر استخرهایی که در مرحله اول به اشتباه بتن ریزی (سازه استخر). دیزاین شده. اجرای تاسیسات استخر که شامل لوله کشی استخر و اجرای موتورخانه استخر می شود، بسیار دشوار است . بتن استخر را با کور گیری از آب بندی خارج می سازد.

اهمیت بتن مگر و اهک در اولین مرحله

بهتر است بلا فاصله بعد از گودبرداری استخر کل دیواره و کف استخر با اهک اغشته شود. این کار علاوه بر جلو گیری از ورود ریشه گیاهان و درختان در سال های آینده . به سازه استخر و تخریب آن. کف استخر را محکم میکند و برای بتن مگر آماده میکند.

نقش چسب Z90 و رزین SR12 دربهترین آب بندی استخر

کاربرد چسب Z90 مشابه قیرعمل می کند و بعد از خشک شدن بتن با مالیدنن یا پاشیدن ان بر روی سطح بتن استخر را آب بندمی کند . و رزین SR12 در مرحله میکس بتن کاربرد دارد و بعد از خشک شدن بتن نمی توان از ان بهره برد.

چسب آبندی Z90

آب بندی استخر

چسب بتن Z90 را جایگزین قطعی قیر می نامند. Z90 پایه رزین دارد. بعد از اتمام قالب بندی و زیرسازی و قبل از نصب سرامیک. کل سطح داخل استخر را سه بار با فاصله زمانی چهار ساعت با Z90 آغشته می کنند.

 رزین آب بندی SR-12

آب بندی استخر

SR-12 نیز از رزین های آب بند بتن می باشد، این رزین بر روی سطح خارجی بتن مالیده نمی شود. این رزین باید در ترکیب بتن میکس شود تا بتن آبند درست کند.  اس ار 12 با ایجاد پیوند قوی بین زرات بتن و افزایش خاصیت کشانی بتن باعث عایق شدن بتن میگردد. تفاوت SR- 12 با Z90 به نوع استفاده ازآن می شود. همانطور که از قبل بیان شد، SR-12با بتن ترکیب می شود ولی Z90 بعد از خشک شدن بتن بر روی سطح خارجی ان مالیده می شود.

الیاف پلی پروپیلن دربهترین آب بندی استخر

آب بندی استخر

نقطه ضعف بتن مقاومت کششی آن می باشد. علت ترک خوردن اکثر سطوح بتنی مانند کف و دیواره استخر همین ضعف کششی بتن میباشد.

با ترکیب الیاف پلی پروپیلن در بتن استخرآبندی استخر و خطر ترک خوردن بتن به صورت چشم گیری کاهش پیدا می کند.

عملکرد الیاف پلی پروپیلن در آب بندی استخر مشابه میلگرد در مقیاس کوچک عمل می کند. میلگرد در برابر تنش های سنگین مقاومت دیواره بتنی را بالا میبرد و الیاف پلی پروپیلن مقاومت خوبی در برابر ترک های ریز در دیواره استخر ایجاد می کند. این الیاف از گروه کامپوزیت ها می باشد که بعد از ترکیب با سیمان و ماسه (بتن عیار 400) مقاومت خوب کششی به کف و دیواره های استخر می دهد.

اهمیت ژل میکروسیلیسمیکروژل یا کریستال ژل بهترین آب بندی استخر

استفاده از ژل میکروسیلیس یا میکروژل باعث افزایش خاصیت روان کنندگی بتن شده. ژل میکروسیلیس باعث بهبود عملکرد آبندی بتن می شود، پیشنهاد می شود این ژل در کنار الیاف پلی پرو پیلن استفاده شود درصد مصرف ژل در بتن بین 3 تا 6 درصد می باشد.

صفر تا صد ضد آب شدن استخر

کلیه مراحل بهترین آب بندی استخر به صورت خلاصه به شرح زیر است:

1 میکس میکروژل و کریستال ژل با بتن

2- ترکیب اهک و خاک قبل از بتن مگر

3 -ترکیب SR12 با بتن

4 – پاشش Z90 بعد از خشک شدن بتن

5- ارماتور بندی استاندارد

6- استفاده از فلنج آب بند در دیواره

7-استفاده از نوار واتر استاپ

جهت اجرای صفر تا صد مراحل طراحی واجرای استخر و آب بندی استخر با پولتجهیز در نماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *