ساخت جکوزی خانگی

صفرتا صدساخت جکوزی خانگی برای افرادی که معتقد به خلاصه و مفید هستند

ساخت جکوزی خانگی، استخری با آب داغ ارامش بخش کوچک و جمع و جور همرا با فشار آب در راستای ماساژ عضلات ، حسی است که بعد از شنیدن کلمه جکوزی در سلول های شما خطره بازی میکند، ساخت جکوزی خانگی جزئیات مهمی دارد که در صورت رعایت انها آبی شفاف وضد عفونی شده دردمای داغ و ایده ال و از همه مهم تر خوشبو برای شما فراهم میکند. پولتجهیز مجری تخصصی استخر سونا و جکوزی استاندارد مطابق استاندارد DIN کشور آلمان .

ساخت جکوزی خانگی

ساخت جکوزی خانگی

ساختار جکوزی خانگی تا بخش زیادی مشابه ساخت استخر میباشد. با این تفاوت که در ساخت جکوزی باید محل قرار گیری نازل های جت یا نازل ماساژ جکوزی را هم در نظر بگیریم.

ابعاد جکوزی خانگی

در نظر گرفتن ابعاد استاندارد جکوزی متناسب با تعداد افراد استفاده کننده از جکوزی وشکل هندسی جکوزی بستگی دارد.

ساخت جکوزی با بلوک بتنی

اگر قصد دارید در طول سالیان طولانی با خیال راحت از جکوزی بتنی میتواند گزینه مناسبی برای شما باشد. ساخت این جکوزی ساده و طول عمر ان بالا میباشد و در صورتی که توسط تیم متخصصی ساخته شود ریسک نشتی آب کمی دارد.

جکوزی خانگی پیش ساخته

جکوزی های پیش ساخته معمولا در ابعاد کوچک و ظرفیت های یک تا سه نفره ساخته میشود این جکوزی ها از پمپ ها کوچکی استفاده میشوند و قدرت لازم جهت ماساژ استخر را ندارد.

موتورخانه جکوزی خانگی

حداقل تجهیزاتی که برای ساخت موتورخانه جکوزی خانگی لازم است شامل موارد زیر است:

1- فیلتر شنی جکوزی

2- پمپ تصفیه جکوزی

3 – پمپ ماساژ جکوزی

4- مبدل حرارتی جکوزی

5- دیگ آب گرم جکوزی

6- سیستم گندزدای یو وی یا ازون یا کلر

7- رینگ جکوزی

پمپ تصفیه جکوزی

در داخل جکوزی دو عدد پمپ وجود دارد :

پمپ تصفیه جکوزی که وظیفه جبران افت فشار مبدل حرارتی سیستم لوله کشی و فیلتر شنی جکوزی راردارد

پمپ ماساژ یا جت جکوزی با نصب به پایه جت های جکوزی عامل ماساژ دهنده بدن درد داخل جکوزی است.

از برند های شاخص پمپ تصفیه جکوزیو استخر پمپ استخر اطلس پول و ایماکس است.

مبدل حرارتی جکوزی

مبدل حرارتی جکوزی باید در زمان حداکثر 4 ساعت دمای آب را به 45 درجه سانتی گراد برساند. این مبدل از متریال استیل 304 و 316 ساخته می شود. بهترین مدل مبدل های استخری از نوع پوسته ولوله است. هرچند در بعضی از پروژه ها به علت فضای کم موتورخانه استخر از مبدل های صفحه ایی استفاده میشود.

پکیج گرمایش جکوزی

گرمایش آب جکوزی توسط پکیج گرمایشی از روش های جدید جهت تنظیم آب موتورخانه جکوزی و استخر است.پکیج گرمایشی جکوزی و استخر از یک دیگ و مشعل استفاده میکند ولی از دو مبدل مجزا بهره میبرد. دمای آب مبدل استخری 25 درجه و دمای آب مبدل جکوزی 45 درجه میباشد.

تصفیه جکوزی

تصفیه جکوزی با فیلتر یو وی

کلر زن جکوزی

رینگ جکوزی

لوله جکوزی

انتخاب لوله و اتصالات جکوزی در دو بخش کلی تقسیم می شود :

ساخت جکوزی خانگی

لوله واتصالات تصفیه جکوزی

این بخش از لوله واتصالات وظیفه تصفیه آب جکوزی را برعهده دارد آب از کف جکوزی تخلیه شده و توسط لوله و اتصالات UPVC به سمت موتورخانه جکوزی هدایت میشود ودر آنجا توسط پمپ تصفیه جکوزی و فیلتر شنی جکوزی و دستگاه کلر زن تصفیه و ضد عفونی میشود و در مرحله اخر به سمت مبدل حرارتی جکوزی انتقال پیدا کرده و گرم میشود.

لوله کشی جت جکوزی (ماساژ)

در این بخش آب از نازل های کف به سمت موگیر و پمپ جت جکوزی هدایت شده و سپیس به سمت سر جت های جکوزی هدایت می شود و ضمن ترکیب شدن آب با هوا با فشار به سمت کمر شنا گران جهت ایجاد لذت ماساژ هدایت میشود

نتیجه گیری ساخت جکوزی خانگی

اگر قصد دارید جکوزی شما با قدرت و قوی مانند استخر های عمومی توانایی ماساژ شما را داشته باشد از خرید جکوزی اماده صرفه نظر کنید. در خرید سیستم فیلتراسیون حرفه ایی و با کیفیت صرفه جویی نکنید زیرا فیلتر جکوزی باسلامتی شما رابطه مستقیم دارد پس از پمپ وفیلتر جکوزی خوب در ساخت جکوزی خانگی بهره ببرید. در خاتمه از مبدل حرارتی بالای 120 کیلوات برای جکوزی 4 نفره استفاده کنید تا آب همیشه داغ داغ باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *