مراحل ساخت استخر

مراحل ساخت استخر
مراحل ساخت استخر

مراحل ساخت استخر، در این نوشتار از بخش فنی پولتجهیز به کلیه مراحل طراحی و اجرای استخر های بتنی خواهیم پرداخت. پولتجهیز مجری تخصصی ساخت صفر تا صد استخر، سونا و جکوزی.

اولین مرحله ساخت استخر گود برداری استخر

شروع کار در ساخت استخر مرحله گود برداری می باشد، معمولا گود استخر را از هر جهت حدود 40 سانتی متر بیشتر در نظر گرفته می شود، مثلا گر قصد ساخت استخر باعمق 1.8 دارید عمق گود استخر را حدود 2.2 متر گود برداری کنیم. اگر طول تمام شده 10 متر برای استخر شما مناسب استخر طول گود استخر را برای گودبرداری ازهر سمت 40 سانتی متر و در مجموع 80 سانتی متر بیشتر گود برداری می شود پس طول گود شما حدود 10.8 متر می شود. همین محاسبات را برای عرض استخر نیز در نظر گرفته می شود.

مراحل ساخت استخر
مراحل ساخت استخر

آرماتور بندی استخر

جهت بهبود کیفیت سازه استخر در مقابل نیروهای کششی بتن کف و دیوار استخر با میلگرد (آرماتور) تقویت می شود. برای استخر های خصوصی با حجم آب زیر 100 متر مکعب از دو شبکه آرماتور نمره 12 تا 14 و با ابعاد شبکه 15 تا 20 سانتی متر آرماتور بندی استخر انجام می شود. برای محاسبه سایز آرماتور استخر می توانید با بخش فنی پولتجهیز در تماس باشید.

مراحل ساخت استخر

لوله کشی استخر

محل قرارگیری سیستم لوله کشی استخر و جکوزی بین دوشبکه آرماتور می باشد. کاربرد اصلی سیستم لوله کشی در استخر تصفیه آب و گرمایش استخر می باشد، نصب استاندارد و محاسبه سایز استاندارد لوله کشی استخر در مراحل ابتدایی ساخت استخر از آن جهت با اهمیت است که بعد از بتن ریزی استخر امکان اصلاح و تغییرات لوله کشی استخر نمی باشد. لوله مناسب ساخت استخر از جنس UPVC می باشد توصیه میشود از فشار کاری 10 بار برای لوله کشی استخر استفاده شود.

موتورخانه استخر

موتورخانه استخر

فضای تصفیه آب استخر و گرمایش استخربه اصطلاح موتورخانه استخر نامیده می شود. موتورخانه استخر محل قرار گیری فیلتر تصفیه استخر، پمپ استخر، مبدل گرمایشی استخرو سایر تجهیزات تصفیه استخر می باشد. نکات طراحی استاندارد موتورخانه استخر در بخش زیر قابل مطالعه می باشد.

قالب بندی و بتن ریزی استخر

مواد لازم برای ساخت بتن استخر شامل بتن عیار 400 ، 3 درصد سوپرژل و روان کننده و میکروسیلیس برای وزن سیمان، 1 درصد رزین اپوکسی و برای هر پاکت سیمان 1 کیلوگرم پودر واترپروف می باشد. ترکیب فوق باید حدود 20 دقیقه درون میکسر کاملا مخلوط شود تا همگن و یک نواخت شود ، بهترین نوع بتن برای بتن ریزی استخر از نوع سیلابی و روان می باشد . قرار گیری واتر استاپ استانداردر بین دیوار ه و کف استخر با اهمیت است.

آب بندی وسرامیک استخر

مرحله آب بندی استخر

اخرین مرحله ساخت استخر بعد از باز کردن قالب های استخر عملیات شمشه زنی و کروم بندی می باشد، آب بندی استخر با چسب های دوجزیی و موادر رزینی انجام می شود. و بعد دو تا سه مرحله آب بندی با کمک توری های فایبرگلاس سرامیک یا کاشی استخر به روش ضد آب نصب می گردد.

پولتجهیز مجری تخصصی ساخت تمام مراحل استخر و جکوزی وفروش لوله و تجهیزات استخر

تابلو برق استخر

سیستم اتوماتیک تصفیه استخر، روشنایی استخر و محافظت از تجهیزات استخر در برابر تغییرات ولتاژ و جریان توسط تابلو برق استخر انجام می گیرد. تابلو برق استخر معمولا در فضای موتورخانه استخر نصب می شود و شامل موارد زیر می باشد: تایمر، بیمتال، کنترل فاز، کنتاکتور، تایمر و محافظ جان و محافظ آمپر استفاده از تابلو برق استاندارد استخری علاوه بر بالا بردن طوع عمر تجهیزات موتورخانه استخر از جان شناگران در برابر برق گرفتگی محافظت می کند. پولتجهیز مرکز فروش تابلو برق استخر.

مراحل ساخت استخر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *