استخر اسکیمری یا سرریزی

استخر اسکیمری یا سرریزی

در این نوشتار به مقایسه استخر سریزی و اسکیمری خواهیم پرداخت ونقاط مثبت و منفی آنها را با هم مقایسه خواهیم کرد. استخر اسکیمری یا سرریزی سوال رایجی است که اگر در مرحله ساخت استخر باشید ذهن شما را به خود مشغول کرده است، و احتمالا اکثر مجری های استخر به علت سهولت اجرای استخر اسکیمری به شما پیشنهاد میکنند استخر را سریز اجرا نکنید. در ادامه با ما همراه باشید.

استخر اسکیمری یا سرریزی

اسکیمر یا سریز استخر بخشی از تصفیه سطحی استخر را تشکیل میدهد. کار برد سریز استخر یا اسکیمر تمیز کردن سطح آب استخر از چربی ها، برگ، مو و زرات معلق شناور در سطح آب استخر می باشد. استفاده از استخر ها سریزی یا اور فلو باعث بهبود تصفیه سطحی استخر نسبت به روش تصفیه استخر با اسکیمر می شود زیرا اسکیمر با روش تصفیه نقطه ایی فقط توانایی تمیز کردن سطح محدودی از فضا را دارد اما جریان مداوم بین سیستم تصفیه ( دهش آب از کف) و مکش از سطح باعث تصفیه کامل تر در استخر های سریزی می شود. علاوه بر این در استخر های سریزی توانایی پر کردن آب استخر تا لبا لب امکانپذیر است که این موضوع باعث زیبایی بیشتر استخر های سریزی نسبت به اسکیمری می شود.

استخر اسکیمری یا سرریزی

موتورخانه استخر اسکیمری یا سرریزی

تفاوت اصلی استخر های سریزی با استخر اسکیمری مخزن بالانس یا تعادل می باشد. استخر های سریزی باید مجهز به مخزن تعادل باشند تا آبی که در اثر شیرجه زدن شناگران وارد گاتر یا جوب های اطراف می شود در ان ذخیره شود و مجدد توسط پمپ تصفیه استخر به مدار گردش آب باز گردد. لوله کشی دهش استخر های اسکیمری از دیواره روبروی اسکیمر توسط شوتینگ یا نازل های مخصوص استخری انجام می شود، اما در استخر های سریزی جهت نازل های ورودی یا دهش از کف استخر می باشد. برای لولمینار ( یکپارچه) شدن جریان آب در استخر های سریزی تعداد نازل های دهش از کف بیشتر از 8 عدد می باشد. و این موضوع هزینه لوله کشی استخر های سریزی را نسبت به اسکیمری بیشتر می سازد.

نقشه لوله کشی استخر سریزی و اسکیمری

استخر اسکیمری یا سرریزی

از لینک زیر می توانید نقشه استخر سریزی و اسکیمری را دانلود کنید.

محاسبه حجم مخزن تعادل یا بالانس

برای محاسبه سایز مخزن تعادل یا مخزن بالانس در استخر های سریزی ابدا باید کاربری استخر در نظر گرفته شود . اگر استخر شما برای استفاده خصوصی و شخصی مورد استفاده قرار میگیرد و تعداد افرادی که به صورت هم زمان وارد استخر می شود زیر 5 نفر هستند 500 لیتر در مخزن تعادل باید فضای خلی در نظر بگیرید . بخش دوم مخزن تعادل مربوط به حجم آب بکواش فیلترشنی استخر یا جکوزی می باشد. که این حجم آب بستگی به سایز فیلتر شنی دارد. در فیلتر های شنی خانگی حجم آب بکواش بین 80 تا 300 لیتر باتوجه به سایز فیلتر می باشد . برای محاسبه سایز مخزن تعادل در استخر های عمومی با بخش فنی پولتجهیز در تماس باشید.

استخر اسکیمری یا سرریزی

کلام پایانی

به صورت خلاصه این طور می توان بیان کرد که استخر سرریزی تخصصی تر و تصفیه کامل تری دارند و زیبایی بیشتری برای محوطه ایجاد میکنند این استخر ها توانایی آب شدن تا لبا لب استخر را دارند و با سریز از تمام نقاط تصفیه جامع تری دارند ولی ساخت آنها نیازمند دانش مهندسی می باشد و بدون داشتن تخصص لازم امکان ساخت آنها ممکن نیست. پولتجهیز مجری تخصصی ساخت استخر سونا و جکوزی با تیم مهندسی در کنار شما است.

یک دیدگاه دربارهٔ «استخر اسکیمری یا سرریزی»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *