انتخاب گرمایش استخر

انتخاب گرمایش استخر
انتخاب گرمایش استخر

نکات انتخاب گرمایش استخر پولتجهیز فروشگاه تجهیزات استخر سونا و جکوزی نمایندگی اکوا ایتالیا پیمتاش ترکیه و مجری تخصصی گرمایش استخرهای عمومی و خانگی . فروش تجهیزات موتورخانه گرمایشی استخر و پکیج گرمایش استخری برای استعلام قیمت و خرید تجهیزات استخر با بخش فروش پولتجهیز در تماس باشید.

خرید گرمایش استخر

زمانی که صحبت از گرمایش استخر می شود باید به چند نکته توجه کنید :

  • زمان استفاده از استخر در زمستان هم می باشد ؟

اگر نیاز به گرم کردن آب استخر فقط در فصل بهار وتابستان و پاییز ( فصول میانی و گرم) سایز گرمایش شما نصف زمانی است که نیاز به گرمایش استخر در فصل زمستان هم داشته باشید در استخر های غیرچهار فصل هزینه خرید گرمایش استخر کاهش می یابد.

  • زمان پیش گرمایش یا راه اندازی استخر ؟

مدت زمان پیشگرمایش استخر با قیمت خرید گرمایش استخر رابطه معکوس دارد. منظور تعداد ساعتی است که بعد از خاموش بودن طولانی مدت موتورخانه استخر زمان لازم است تا استخر شما گرم شود، معمولا در استخر های خصوصی این زمان بین 8 تا 24 ساعت می باشد. که با کاهش این زمان سایز گرمایش استخر شما بزرگتر می شود و هزینه خرید گرمایش استخر بیشتر می شود.

  • فراهم بودن گاز شهری

موتورخانه گرمایشی استخرهای گاز سوز متفاوت با استخرهای برقی می باشد و در هزینه خرید اولیه و ابعاد موتورخانه استخر متفاوت می باشد. تجهیزات گرمایش استخر دوگانه سوز(گازویل وگاز) معمولا گران قیمت تر می باشند.

برای خرید گرمایش آب استخری با پولتجهیز در تماس باشید

محاسبات گرمایش استخر
گرمایش استخر

محاسبات گرمایش استخر

ابعاد استخر را بر اساس متر مکعب محاسبه کنید و در عدد 4200 گرمای ویژه آب ضرب کنید اختلاف آب ورودی استخر و دما آب را 20 درجه در نظر بگیرید. حدود 20 تا 30 در صد جهت اتلاف حرارتی سطح و تبخیر در نظر بگیرید و زمان پیش گرمایش را 12 ساعت در نظر بگیرید بر عدد 3600 برای تبدیل ثانیه بر ساعت تقسیم کنید. عدد حاصل میزان گرمایش لازم برای استخر یا سایز دیگ استخر است که بر اساس کیلو کالری محاسبه شده است.

محاسبات گرمایش استخر
گرمایش استخر

مثال محاسبه گرمایش استخر

محاسبات گرمایش استخر در مثال زیر برای یک استخر با ابعاد 8 در 4 در عمق 2 متر سر باز در منطقه ایی با اختلاف دمای آب ورودی با دمای اسایش استخر 20 درجه سانتی گراد مورد بررسی قرار گرفته است.

استخر 4 در 8 در عمق 2 متر

64 X 4200 X 20 X 1.2 X 860/3600*12 = 128.400 کیلو کالری

گرمایش استخر

قیمت گرمایش استخر

یکی از بخش های مهم موتورخانه استخر گرمایش دیگ یا بویلر است حجم زیادی از فضای موتورخانه استخر دیگ یا بویلر های استخری است. قیمت گرمایش استخر شامل چهار مورد می باشد : بویلر، مشعل، مبدل حرارتی، پمپ گرمایش. در جدول زیر به بررسی قیمت گرمایش استخر می پردازیم برای دریافت مشاوره تلفنی با پولتجهیز در تماس باشید.

فروش دیگ استخر

دیگ های استخری از مدل های چدنی و فولادی ساخته می شوند، معمولا در استخر های خانگی از دیگ های فولادی استفاده قرار میگیرد . در استخر های خصوصی با ابعاد 6 در 4 با عمق 1.5 متر. سایز دیگ استخر در محدوده 80 تا 100 هزار کیلو کالری با حدود قیمت 18 میلیون تومن قابل خریداری است.

قیمت مبدل حرارتی استخر

مبدل حرارتی استخر در جنس ها و متریال های مختلف ساخته می شود، یکی از بهترین مبدل های حراتی استخر از جنس استیل 304 با بدنه استیل لوله ایی ( بدون جوش ) ساخته می شوند. برای استعلام قیمت مبدل حرارتی استخری و محاسبه سایز با بخش فنی پولتجهیز در تماس باشید.

لیست قیمت دیگ آب گرم استخری

لیست قیمت دیگ آب گرم استخری

pooltajhiz

ظرفیت بر کیلو کالری بر ساعتقیمت تومانسایز مناسب استخر ( متر مکعب)
80.00017.000.00040-50
90.00017.500.00050-60
100.00018.000.00060-70
120.00022.000.00070-80
150.00023.000.00080-100
170.00025.000.000100-150
لیست قیمت دیگ آب گرم استخری فولادی تابستان 1402

در صورت استفاده از روکش استخری یا کاور میزان تبخیر استخر و تلفات آب 20 درصد کاهش پیدا می کند

گرمایش استخر دیگ استخر
گرمایش استخری

استفاده از دیگ یا بویلر گاز سوز و گازویل سوز بهترین روش گرمایش آب استخر است. دیگ گرمایشی استخردما آب را به 180 درجه فارنهایت می رساند و سپیس توسط مبدل حراتی آب استخر به روش به غیر مستقیم گرم می شود. دیگ های چدنی یکی از بهترین انتخاب ها برای گرمایش استخرهای عمومی و خصوصی و جکوزی است، علاوه بر این می توان با موتورخانه مشترک استخر وساختمان تهویه مطبوع حرفه ایی تری طراحی کرد .

گرمایش استخر مبدل حرارتی
گرمایش استخر

خرید مبدل استخر (مبدل حرارتی استخر)

مبدل حرارتی استیل واسط گرمایشی بین استخر و دیگ یا بویلر است.

این مبدل ها از نوع پوسته و لوله است و از جنس استیل 304 ساخته می شوند در ظرفیت های 40 تا 200 کیلو وات تولید می شوند.

برای محاسبات مبدل گرمایشی استخر حجم آب استخر بر متر مکعب محاسبه شده و در گرمای ویژه آب که 4200 است ضرب می گردد، اختلاف دمای آب ورودی استخر و دمای بهره برداری آب استخر بین 20 تا 25 درجه سانتی گراد می باشد که در عداد فوق ضرب میکنیم.

سپس که اعداد فوق را بر عدد 3600 برای تبدیل ثانیه بر ساعت و زمان پیش گرمایش آب استخر که بین 12 تا 48 ساعت است تقسیم می کنیم. به عنوان مثال حجم آب استخر 60 مترمکعبی نیازمند مبدل حرارتی 120 کیلوات یا 54 فوت است.

گرمایش استخر پمپ گرمایش
گرمایش استخر

پکیج گرمایش استخر

عملکرد پکیج گرمایش استخر مشابه موتورخانه استخر که شامل دیگ و مبدل منبع انبساط و پمپ سیرکوله باشد می ماند با این تفاوت که پکیج گرمایش استخر تمامی این تجهیزات را در کنار هم و در یک مجموعه آماده نصب شده اند از نظر نصب ساده تر ولی از نظر نگهداری و تامین تجهیزات یدکی با مشکل روبرو می شود از اینرو پیشنهاد ما در بخش گرمایش آب استخر استفاده از یک برند معتبر دیگ چدنی مثل شوفاژ کار یا ماشین سازی است. پمپ گردش آب گرم واسط گردش آب بین دیگ و مبدل حرارتی استخر می شود افت فشار مناسب این پمپ ها با حد های 30 تا 15 اینچ واتر می باشد.

پکیج گرمایش استخر
پکیج گرمایش استخر
گرمایش استخر پولتجهیز

کلام پایانی انتخاب گرمایش استخر

مبحث گرمایش در ساخت استخر یک انتخاب سلیقه ایی است بسیاری از استخرهایی که در کشور های اروپایی ساخته می شوند مجهز به گرمایش استخری نیستند و فقط از سیستم تصفیه بهره میبرند اما اگر قصد گرم کردن آب استخر را دارید نکات زیر را در نظر داشته باشید.

  • از برند هایی استفاده کنید که امکان تامین قطعات یدکی داشته باشند.
  • ابعاد موتورخانه گرمایش استخر را متناسب با دیگ و فضای نگهداری آن در نظر بگیرید.
  • از مبدل حرارتی مخصوص استخری با متریال استیل 304 یا 316 ضد زنگ استفاده کنید.
  • گرم کردن استخر سرپوشیده باعث خروج بیشتر گاز خطر ناک کلر از آب استخر و جکوزی می شود، بهتر است ازلامپ تصفیه یو وی در استخر های آب گرم سرپوشیده استفاده کنید. و در فضای استخر سرپوشیده از هواساز استخری استفاده کنید

پولتجهیز فروشگاه تجهیزات استخر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *