موتورخانه مشترک استخر و ساختمان

موتورخانه مشترک استخر و ساختمان
موتورخانه مشترک استخر و ساختمان

ساخت موتورخانه مشترک استخر و ساختمان یک انتخاب اقتصادی است. همچنین از نظر فنی یک پارچه کردن تاسیسات مکانیکی ساختمان استاندارد است. با اجرای موتورخانه اشتراکی استخر جکوزی و گرمایش ساختمان نیازی به خرید دو دستگاه گرمایشی مستقل نیست. علاوه بر این هزینه های خرید اولیه تاسیسات گرمایش استخر و نگهداری تاسیسات مکانیکی شما مدیریت می شود.

پولتجهیز مجری تخصصی ساخت موتورخانه استخر و جکوزی و فروش تجهیزات استخر.

گرمایش موتورخانه مشترک استخر و ساختمان

گرمایش استخر و ساختمان

دیگ یا بویلر مهم ترین تجهیز در گرمایش ساختمان، استخر و جکوزی است. محاسبه بار گرمایشی ساختمان شامل پرتی از جداره ها و پنجره ها ، گرمایش جکوزی و استخر در مجموع سایز دیگ ساختمان را محاسبه می کند.

تجهیزات موتورخانه استخر

تجهیزات موتورخانه استخر
تجهیزات موتورخانه استخر

مهم ترین تجهیزات موتورخانه استخر شامل موارد زیر است، این تجهیزات در دو بخش اصلی تصفیه و گرمایش تقسیم بندی می شود.

فیلترشنی

کاربرد فیلتر شنی تصفیه فیزیکی آب استخر و جکوزی است. زرات معلق موجود در آب که باعث کدر شدن آب استخر می شوند توسط فیلتر شنی تصفیه می شوند.

پمپ تصفیه

این پمپ وظیفه جبران افت فشار سیستم لوله کشی upvc استخر، فیلتر شنی، مبدل حرارتی استخر و نازل های آب استخر را دارد. انتخاب سایز پمپ با توجه به سایز استخر و فاصله موتورخانه استخرازکاسه استخر دارد. جهت مشاوره انتخاب پمپ تصفیه استخر و سایر تجهیزات استخر با بخش فنی پولتجهیز در تماس باشید. پولتجهیز نمایندگی پمپ و فیلتر اطلس پول ترکیه.

تزریق کلر واسید

بهترین روش تصفیه شیمیایی آب استخر استفاده از کلر و اسید است. پمپ تزریق کلر و اسید یا دوزینگ پمپ تزریق بهترین روش بهبود سلامت آب استخر است.

دوزینگ پمپ استخر ( تزریق کلر و اسید)
دوزینگ پمپ استخر (تزریق کلر و اسید)

مبدل حرارتی استخر

آب استخر دارای 3ppm کلر است، و نمیتوان مستقیم وارد دیگ شود. لذا با کمک مبدل حرارتی استیل میتوان از پوسیدن دیگ جاوگیری کرد.

پمپ گرمایش استخر

این پمپ بین دیگ ومبدل حرارتی نصب می شود. وظیفه جبران افت فشار کویل های مبدل حرارتی، لوله کشی و دیگ را دارد. محاسبه دبی پمپ سیرکوله گرمایش با تقسیم بار حرارتی بر حسب btu/h بر عدد 10.000محاسبه شده و دبی حاصل بر مبنای GPM است.

وسایل موتورخانه جکوزی

موتورخانه جکوزی در سه بخش گرمایش آب جکوزی، تصفیه آب جکوزی و ماساژ جکوزی دسته بندی می شود.

گرمایش جکوزی در موتورخانه مشترک استخر و ساختمان

امکان گرم کردن آب جکوزی تا دمای 40 درجه سانتی گراد و گرمایش آب استخر تا دمای 28 درجه سانتی گراد و گرمایش آب مصرفی ساختمان و تهویه مطبوع ساختمان در یک موتورخانه مشترک وجود دارد. برای این کار نیاز است از دو عدد مبدل حرارتی استخری پوسته لوله برای گرمایش استخر و جکوزی و یک مخزن کویلی مجزا برای آب گرم ساختمان بهره گفت.

تصفیه جکوزی

سیکل تصفیه آب جکوزی از استخر کاملا مجزا است. جکوزی مانند استخر نیازمند تصفیه فیزیکی (فیلتر شنی جکوزی، پمپ تصفیه و اشعه یو وی مجزا از استخر است) . آب جکوزی باید در محدوده ph 6.8 -7.2 باشد، نصب سیستم تزریق اسید و کلر در جکوزی با اهمیت است. از انجایی که ابعاد جکوزی معمولا از استخر کوچکتر است و دمای آب بالاتر است و همچنین گردش آب توسط جت های جکوزی باعث سیرکوله زیاد آب می شود ماندگاری کلر در آب جکوزی را کاهش میدهد. جهت بهبود این مشکل باید علاوه بر گندزدایی با گاز کلر به فکر جایگزین هایی مانند اشعه یو وی و گاز ازون باشیم. سیستم گندزدایی ترکیبی آب جکوزی کمک به بهبود سلامت آب جکوزی می کند.

پمپ ماساز

سیکل جت جکوزی که برگرفته از : پمپ ماساژ جکوزی، موگیر، لوله و اتصالات یو پی وی سی (رینگ جکوزی upvc)

وسایل موتورخانه جکوزی

از لینک می توانید متره لوله واتصالات مورد نیاز جهت ساخت رینگ UPVC جکوزی قابل دانلود است.

ابعاد موتورخانه مشترک استخر و ساختمان

انتخاب ابعاد موتورخانه مشترک استخر جکوزی و ساختمان با جدول زیر محاسبه می شود.

ابعاد ساختمان m2ابعاد استخر m3تعداد نفر جکوزیابعاد موتور خانه مشترک m
10020 تا403 تا 43 در 4
20030 تا 503 تا 53 در 5
30040 تا 603 تا 63 در5
50050 تا 804 تا 84 در5
80070 تا 1004 تا 124 در 6
جدول محاسبه ابعاد موتورخانه مشترک استخر وساختمان

ارتفاع موتورخانه یک پارچه ساختمان و استخر

بهترین ارتفاع برای موتورخانه یک تیکه استخر و موتورخانه ساختمان 3 متر است. اگر موتورخانه برای یک استخر بالا تر از 100 متر مکعب باشد بهتر است ارتفاع موتورخانه را 3.5 متر در نظر گرفته شود.

از انجایی که محاسبات ابعاد و ارتفاع موتورخانه استخر یک فرایند مهندسی است، باید توسط مهندس مکانیک مورد محاسبه قرار گرفته شود. و پیشنهاد می شود به صورت تقریبی اقدام به ساخت موتورخانه استخر نکنید و پیش از هر اقدامی بایک مهندس مکانیک متخصص در ساخت استخر مشورت کنید.

جهت محاسبات جانمایی تجهیزات موتورخانه و انتخاب ابعاد موتورخانه استخر و جکوزی با بخش فنی پولتجهیز در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *