ساخت استخر با سنگ یا سرامیک

ساخت استخر با سنگ یا سرامیک

سنگ یا سرامیک از سوالات رایجی است زمان ساخت استخر برای هر سازنده ایی ممکن است مورد سوال قرارگیرد.

  • آیا می شود از سنگ به جای سرامیک در استخر استفاده کرد؟
  • سنگ در برابر کلر استخر مقاوم است؟
  • چه سنگی برای ساخت کف و دیواره استخر مناسب است؟
  • قیمت سنگ استخری بیشتر است یا سرامیک استخری؟
  • سنگ استخری چه فرقی با سنگ ساختمانی دارد؟
  • طول عمر سرامیک استخری بیشتر است یا سنگ استخری؟
  • هزینه نصب سنگ استخری با سرامیک استخری چه تفاوتی دارد؟
ساخت استخر با سنگ یا سرامیک

ساخت استخر با سنگ یا سرامیک

سنگ از دیر باز از مقاوم ترین و شکیل ترین متریال ها در ساخت استخر و حوضچه های زینتی بوده است. در بسیاری از معابد قدیم همچنان استخر ها و حوضچه های ساخته شده با سنگ ماربل یا مرمر چشم نوازی میکنند. سنگ مخصوص ومناسب ساخت استخر باید شرایط زیر را داشته باشد:

ساخت استخر با سنگ یا سرامیک

ساخت استخر با سنگ یا سرامیک

  • مقاومت به سایش و نور خورشید .
  • نفوذ آب و لک شدن.
  • مقاومت به سرما و گرما .
  • لک نشدن در برابر مواد شیمیایی مثل کلر .
  • حفظ درخشش و جلا با گذر زمان
  • حل نشدن در آب و ایجاد نکردن ترکیب شیمیایی در آب.
ساخت استخر با سنگ

ساخت استخر با سنگ یا سرامیک بهتر است

طراحی و ساخت سنگ استخری با سنگ های معمول ساختمانی متفاوت است، جهت بهبود عملکرد سنگ در برابر رطوبت و مواد شیمیایی مثل کلر باید در کارخانه با مواد شیمیایی مثل رزین وارد فرایند خشک سازی و ضد آب شود.

پولتجهیز فروشگاه تجهیزات استخر سونا و جکوزی، انواع سنگ های استخری وارداتی و مجری تخصصی ساخت استخر با سنگ.

اگر از شکل های یک نواخت و تکراری با تکسچر های یکنواخت سرامیک های استخری خسته شده اید و قصد ساخت یا باز سازی استخر با متریال متفاوت و چسم گیر دارید با این مقاله از گروه پولتجهیز همراه باشید. پولتجهیز فروشگاه تجهیزات استخر و اجرای صفر تا صد استخر و موتورخانه استخر

ساخت استخر با سنگ یا سرامیک

ساخت استخر با سنگ یا سرامیک

متریال سنگ از دیر باز بخاطر رنگ های زیبا و جنس با کیفیت مورد توجه سازندگان ساختمان قرار گرفته است. از نظر قیمت هزینه خرید سنگ های معمولی مانند تراورتن

فروش سنگ استخر

پولتجهیز فروش سنگ استخر عرضه مستقیم و بدون واسطه، طراحی مشاوره و فروش و نصب انواع سنگ و سرامیک استخری

سنگ کاری استخر (ساخت استخر با سنگ یا سرامیک)

سنگ کاری استخر با سنگ کاری ساختمان از چند منظر متاوت است. باید روش سنگ کاری به صورتی انجام گیرد که علاوه بر مقامت طولانی مدت در برابر آب و نور خورشید و سرما و گرما ، آب بندی استخر را به صورت اصولی انجام دهد.

سنگ مناسب استخر ؟

انتخاب سنگ دیواره و کف استخر یک سلیقه شخصی نیست، سنگ استخر باید در برابر فرسایش، خوردگی، نور خورشید، سرما و گرما، سور خوردن شناگران و فرسایش در برابر کلر و ازون مقاوم باشد. سنگ های مورد استفاده در داخل استخر و جکوزی باید با رزین و سایر مواد شیمیایی مقاوم سازی شوند و قبل از نصب در کاسه استخر و جکوزی کل سازه استخر آب بند شده باشد.انتخاب سنگ های مناسب نصب در استخر شامل : سنگ ماربل، مرمریت، سنگ چینی،کوارتز، سایلستون، بلو استون، لایم استون گرانیت و تراورتن میباشد.

تراورتن استخری

سنگ تراورتن  استخری

سنگ تراورتن استخری

شکیل، مدرن و خیره کننده، کلماتی است که با شنید کلمه سنگ تراورتن به ذهن ما می رسد. ضعیف بودن در برابر نفوذ آب و لک شدن در برابر رطوبت از مشکلات سنگ تراورتن در محیطهای مرطوب مثل استخر است.

سنگ لایم استون استخری (limestone)

سنگ لایم استون استخری (limestone)

لایم استون سنگ آهکی و رسوبی است. همچنین با نام با نام سنگ ترامیت نیز نامیده می شود. از مشکلات آن جذب آب بالای آن میتوان اشاره کرد ولی در نوع استخری مقاوم شده با رزین این مشکل حل می شود. قیمت این سنگ بسیار ارزان است و رنگ سفید مات جذابی برای پروژه دارد ولی مقاونت فرسایشی کم آن از جذابیت آن میکاهد. در مقایسه ساخت استخر با سنگ یا سرامیک نمره سنگ های لایم استون تقریبا برابر است.

ساخت استخر با سنگ ماربل ( مرمریت) و سایلستون serena
سنگ لایم استون استخری (limestone)

ساخت استخر با سنگ مرمر یا ماربل ( مرمریت)

شافیت خیره کننده، جبروت وشکوه نام هایی است که با نام مرمر یا MARBLE همراه است. سنگ مرمر استخری جلوه زیبایی، تجمل و سادگی را باهم دارد. یکی از بهترین انتخاب ها برای استخر های هتل ها ویلا ها و استخر های نیمه خصوصی یا خصوصی. از دسته سنگ های آهکی دگرگون شده است. مقاومت بالا در برابر آب و زیبایی با ترکیب آب، نور خورشید، و سنگ مرمر از دیرباز مورد توجه قرار میگرفت.

سنگ مرمر استخر

سنگ گرانیت Granite 

سنگ گرانیت استخری

گرانیت سنگی مقاوم، ب تم های تیره روشن، مقاوم و ماندگار انتخابی مناسب برای استخر جکوزی و محوطه سازی، مقاومت بالا در برابر آب و نور خورشید از نکاتی است که سنگ گرانیت مخصوص استخری را انتخابی مناسب برای استخر های شنا ساخته است. مقومت بلای آن از قدیم سنگ لوح را به پوشش میز های ازمایشگاه های شیمی تبدیل کرده بود لذا در برابر کلر وسایر مواد شیمیایی بسیار مقاوم است.

سنگ لوح استخری (slate) یکی از بهترین ها برای استخر-اسلیت

سنگ لوح یا اسلیت استخری

اسلیت یا سنگ لوح از جمله متریال های مناسب بارنگ های تیره برای ساخت استخر است. سنگ لوح  حاصل رسوبات رودخانه مثل گل یا خاکستر آتشفشانی که هزاران سال پیش در لایه هایی بستر ریخته شده است، حاصل شده است. لوح سنگ دگرگونی با زیرساخت رسوبی است. تشکیل یافته از سریسیت،کوارتزو کانی های گروه کلریت می باشد، از این رو یکی از انتخابات مناسب برای فضاهای آبی مانند استخر است، رنگ آن بیشتر در طیف خاکستری است. سنگ دگرگونی ریز دانه ، این سنگ‌مقاومت بسیار بالایی به مواد شیمیایی و آب و لک شدن دارد و به سنگ‌ میز آزمایشگاه شیمی معروف است استفاده از سنگ لوح یا اسلیت در برای سنگ‌فرش خیابان با مقاومت سایشی بالا، نیز توصیه میشود ، یکی‌از بهترین انتخاب ها برا داخل و محوطه استخر است.

بتن استامپی – STAMPED CONCRETE

بتن استامپی استخری - STAMPED CONCRETE

در این روش بعد از بتن ریزی قالب های پلاستیکی بر روی بتن قرار می گیرد و شکل خاص را که معمولا شکل سنگ است بر روی بتن نقش میبندد و بعد ازخشک شدن قابل استفاده است. کیفیت بتن استامپی پایین تر از انواع سنگ است.

سنگ لاشه استخری

طبیعی با اسکال نامنظم، مقاومت آب بندی بالا و درست کردن منظر طبیعت، کمترین صدمه به محیط زیست کلماتی است که باشنیدن کلمه سنگ لاشه در ذهن عبور می کند. سنگ لاشه از هزاران سال پیش در ساخت سد های دست ساز مورد بهرهبرداری قرار میگرفته است و ساختار بدون درز آن باعث جذابیت در استفاده در استخر های شنا شده است. ساخت استخر با سنگ یا سرامیک در انتخاب سنگ لاشه به علت طول عمر بالا سنگ لاشه را انتخاب مناسب تری نسبت به سرامیک میکند.

سنگ لاشه استخری


تخته سنگ – بلو استون یا سنگ آهک آبی

بلو استون معمولا با رنگ های خاکستری و تیره در بازار موجود است. ساختار سنگ آهک آبی دارد و قیمت این سبک از سنگ در رنج متوسط بازار قرار دارد. و در مقایسه با سنگ مرمر و سنگ گرانیت جذب آب بالاتر و درخشندگی کمتری دارد. اما یک انتخا مناسب برای استخر و محوطه استخر است.

 بلو استون یا سنگ آهک آبی
 بلو استون یا سنگ آهک آبی

امتیازات استفاده از سنگ در استخر

در ساخت استخر با سنگ یا سرامیک امتیازات زیادی برای ساخت یک استخر استاندارد وجود دارد که به برخی از آنها اشاره میکینم:

  • زیبای و جلال سنگ نسبت به موزایک و سرامیک استخری
  • مقومت در برابر گرما و اشعه خورشید
  • ثبات رنگ
  • مقاومت خوب در برابر آب
  • ثابت شده در طبیعت! در طول سال های طولانی مقاومت خوب سنگ با طبیعت اثبات شده است.
  • مقاومت در برابر مواد شیمیایی
  • امکان کف سابی و سنگ سابی
  • اصالت سنگ
ساخت استخر با سنگ یا سرامیک

چه سنگ استخری از نظر کیفیت امتیاز بالاتری می گیرد

  • سنگ گرانیت
  • سنگ لوح SLATE
  • سنگ مرمر

جهت مشاوره ساخت صفر تا صد ساخت استخر یا خرید انواع سنگ استخری با ما در تماس باشید.

سنگ استخری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *