راه اندازی مجدد استخربعد از کرونا

راه اندازی مجدد استخر

در طول همه گیری کرونا بسیاری از فضا های ورزشی از جمله استخر های خصوصی و عمومی بسته شد، اگر قصد راه اندازی مجدد استخربعد از کرونا را دارید جهت جلوگیری از صدمه به تجهیزات تصفیه استخر و جکوزی وهمچنین بهبود سلامت آب استخر وجکوزی با این نوشتار از گروه پولتجهیز همراه باشید. پولتجهیزفروشگاه تخصصی فروش تجهیزات استخر سونا و جکوزی و مجری استخر در تهران و شمیرانات و لواسان و صفر تا صد ساخت استخر.

راه اندازی مجدد موتورخانه استخر

مهمترین بخش تصفیه استخر را موتورخانه استخر است. در طول بسته شدن استخرها در زمان همه گیری کرونا تصفیه خانه و موتور خانه اکثر استخرها خاموش بوده است، این موضوع باعث خسارت به سیستم تصفیه استخر از جمله فیلترهای شنی شده ست. اگر فیلتر های شنی قبل از راه اندازی مجدد مورد بررسی قرار نگیرد امکان خسارت به پمپ تصفیه استخر و شکستن شیر شش راهه فیلتر

سرویس و راه اندازی مجدد فیلتر موتورخانه استخر

فیلتر شنی استخری یکی از وسایل تصفیه استخراست که وظیفه فیلترشنی استخر تصفیه آب استخر از چربی ها و الودگی ها و زرات معلق درون آب استخر به واسطه گیر افتادن بین دانه های سیلیس است . سایز2-6 میلیمتر سایز سیلیس های درون فیلتر شنی استخر است. اگر فیلتر شنی استخر به مدت زمان طولانی استفاده نشود زرات چربی و کربنات کلسیم موجود در فیلتر بهم میچسبد و به اصطلاح سیلیس کلوخ میشود. مشکل در این مرحله برای شخصی که بعد از تعطیلات استخر بعد از کرونا را دارند ایجاد میشود.اکثر صاحبان استخر بدون توجه به این موضوع پمپ استخر را مطابق روش معمول روشن کرده و بدون توجه به چسبیدن سیلیس فیلتراستخر باعث انفجار فیلتر یا شکستن شیر شش راهه فیلتر شنی و یا سووختن پمپ تصفیه استخر می شود.

راه اندازی مجدد استخر
ترکیدن فیلترشنی اسخر در اثر راه اندازی و سرویس اشتباه

تنظیم پمپ موتورخانه استخر

پمپ تصفیه استخر و جکوزی باید قبل از شروع کار و راه اندازی سرویس شود.

1- گریس کاری شفت پمپ تصفیه

2- بازدید موگیر و استرینر

3- چک کردن ولتاژ و آمپر الکترو پمپ ها از نشر جریان

4- جایگزین کردن وخرید پمپ استخر جدید در صورت ناکار امد بون پمپ قدیمی

سرویس و راه اندازی کلر زن استخر

سرویس تزریق کلر واسید که جهت تنظیم کلر و اسید استخر مورد استفاده قرار میگیرد باید مجدد کالیبره و شارژ شود معمولا مخازن اسید و کلر مایع باید بازدید شود و پمپ های تزریق و پراپ ها چک گردد.

تست PH آب استخر و کلر آزاد آب

نصب فیلتر با لامپ یو وی برای مقابله با ویروس کرونا در استخر و جکوزی

اگر در استخر و جکوزی شما فقط ازسیستم کلر و فیلتر شنی جهت تصفیه آب استخربهره میگیرید باید در نظر داشته باشید که با نصب لامپ یو وی در موتورخانه استخر ریسگ الودگی آب استخر و جکوزی با ویروس کرونا کاهش پیدا خواهد کرد.

نتیجه گیری راه اندازی مجدد استخر وجکوزی بعد از تعطیلات کرونا

بسیاری از واحد های مسکونی و مجتمع های مسکونی در طول دوره همه گیری کوید 19 باشگاه های ورزشی و استخر خود را تعطیل کرده بودند برای بازگشایی مجدد استخرسونا وجکوزی و موتورخانه استخر در حال حاضر برای ساکنین سوالاتی پیش خواهد آمد.

اگر تصورمی کنید با روشن کردن پمپ استخر بعد از حدود شش ماه مطابق گذشته امکان سرویس مجدد استخر خود را بعد از کرونا را دارید باید در نظر داشته باشید که ممکن است فیلتر استخر یا پمپ تصفیه استخر شما صدمه ببیند، پس بهتر است برای راه اندازی و سرویس استخر خود از یک شرکت نگهدار یا راه انداز کمک بگیرید . تا ضمن فراهم شدن آب تمیز و بدون ویروس در استخر وجکوزی عملکرد پمپ و فیلتر تصفیه با خطر روبرو نشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *