استخر پرورش ماهی

استخر پرورش ماهی
استخر پرورش ماهی

استخر پرورش ماهی و موتورخانه استخر مخصوص پرورش ماهی و طراحی لوله استخرماهی مطابق استاندارد تصفیه استخرDIN پرورش آبزیان نکاتی است که در این نوشتار ازگروه پولتجهیز به آنها اشاره خواهیم کرد، پولتجهیز مجری تخصصی استخر پرورش آبزیان و فروشگاه تجهیزات استخرنگهداری و پرورش آبزیان.

پرورش ماهی در استخر

جهت رشد خوب آبزیان در استخر باید موارد زیاد مورد نظر قرار گیرد اولین مرحله ساخت استخر ماهی با متریال مناسبی است که مواد شیمیایی خطر ناک به آب وارد نکند و همچنین تنظیم PH آب استخر را بر هم نزند، در مرحله بعد باید استخر دارای ورودی و خروجی مناسب با سیز مناسب ابعاد استخر مجهز باشد، تصفیه خانه استخر پرورش ماه باید به کنترل PH , وسیستم گندزدایی مجهز باشد از این رو در مرحله اولیه ساخت مخازن پرورش آبزیان در نظر گرفتن سیستم تصفیه آب استخر مناسب جهت ضد عفونی آب بسیار با اهمیت است..

ابعاد موتورخانه استخر

سایز صحیح موتورخانه استخر به پارامتر هایی از جمله نوع کاربری استخر، دمای آب مورد نیاز آب زیان، تعداد ماهی در هر مترمکعب آب استخر نوع رژیم غذایی ماهی یا میگو ، سایز استخر نگهداری و برند تجهیزات استخرهای پرورش آبزیان بستگی دارد ولی حدودا 30 درصد مساحت کف استخر برای موتورخانه و تصفیه خانه استخر جهت نصب سیستم گندزدایی و فیلتراسیون استخر پرورش ماهی نیاز است .برای مثال اگر مساحت کف استخر شما 300 متر مربع است ابعاد موتورخانه استخر پرورشی ماهی آبزیان حداقل 90 متر مربع باید باشد .

ابعاد تصفیه خانه استخر پرورش آبزیان

تفاوت تصفیه خانه استخر آبزیان و موتورخانه پرورش آبزیان در سیستم گرمایش آب است.

موتورخانه استخر آبزیان از مبدل حرارتی استخری و دیگ بهره میبرد لذا در پرورش ماهی های گرم آبی و در نقاط سرد کشور برای ساخت استخر ماهی شما نیازمند موتورخانه استخری می باشید اما تصفیه خانه استخر ماهی فقط شامل پمپ و فیلترشنی، سیستم گند زدای UV و گاز ازون می باشد و معمولا در نقاطی که دمای هوای سال در کل سال گرم می باشد و یا قصد پرورش آبزیان های سرد آبی در استخر دارند کاربرد دارد.

سایز لوله خروجی استخر ماهی

انتخاب سایز لوله خروجی استخرآبزیان بر اساس دبی آب ورودی سایز می شود حد اقل سایز توصیه شده بر اساس استاندارد سایز 90 میلی متر می باشد، برای انتخاب صحیح لوله استخر به لینک مراجعه کنید.

استخر پرورش ماهی

ابعاد مناسب استخر پرورش آبزیان

برای ساخت استخر پرورش آبزیان استاندارد بهتراست ابعاد استخر ضریبی از عدد 25 متر باشد. بهترین سایز های استخر نگهداریو پرورشی آبزیان 50 متر در150 متر و 50 در 200 متر می باشد. اگر قصد ساخت یک استخر کوچک دارید حداقل ابعاد بهتر است 25 در 25 باشد اما استخر های کوچکتر از این ابعاد به علت سخت بودن تشکیل سیکل باکتری چندان توصیه نمی شود.

لوازم استخر پرورش آبزیان

مهم ترین تجهیزات تصفیه استخر پرورش آبزیان شامل موارد زیر است:

  • فیلتر شنی

وظیفه تصفیه فیزیکی آب استخر جذب مواد غذای مصرف نشده و زرات معلق موجود در آب استخر با کمک سیلیس.

  • پمپ تصفیه استخر

وظیفه پمپ تصفیه قلبه به افت فشار سیستم لوله کشی و فیلتر شنی استخر است هد پمپ تصفیه استخر بین 10 تا 15 متر است.

تصفیه استخر پرورشی آبزیان

  • دستگاه اکسیژن ساز
  • وظیفه دستگاه اکسیژن ساز یا دمده بالا بردن میزان باکتری های هوازی آب و همچنین افزایش میزان اکسیژن مورد نیاز ماهی ها است.
  • پمپ تزریق اسیدسیستم تنظیم ph

آبزیان نسبت به PH آب بسیار حساس هستند. با توجه به سن و نوع ماهی انتخب شده باید پ هاچ آب در محدوده خاصی حفظ شود. سیستم تنظیم PH استخر ماهی با کمک پمپ تزریق اسید اقدام به بهبود په هاچ آب استخر می کند.

  • دستگاه ضد عفونی UV

اشعه یووی که برای از بین بردن ویروسها و قارچ ها و میکرو ارگانیسم ها استفاده می شود. از بیمار شدن آب زیان به بیماری های قارچی و ویروسی جلو گیری می کند.

  • ازون ژنراتور( ضد عفونی استخر با گاز ازون)

نقشه تصفیه خانه استخر ماهی

لینک دانلود رایگان نقشه تصفیه خانه و موتورخانه استخر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *