آموزش چسباندن لوله UPVC

آموزش چسباندن لوله UPVC
آموزش چسباندن لوله UPVC

پولتجهیز فروشگاه تجهیزات استخر و فروش انواع لوله و اتصالات UPVC. در این نوشتار به آموزش چسباندن لوله UPVC و استفاده از چسب کلینر و پرایمر UPVC خواهیم پرداخت. برای خرید انواع چسب UPVC کلینر و پرایمر با ما در تماس باشید.

آموزش چسباندن لوله UPVC

مراحل چسباندن لوله یو پی وی سی شامل سه مرحله اصلی می باشد:

  • تمیز کردن سطوح لوله و اتصال با کلینر
  • استفاده از پرایمر برای نرم کردن سطح داخلی اتصال و سطح خارجی لوله
  • استفاده از چسب UPVC و ترکیب آن با پرایمر جهت تشکیل فیوژن

مرحله اول تمیز کردن لوله ها با کلینر UPVC

بهتر است ابتدا با یک دستمال نمدار سطح خارجی لوله و سطح داخلی اتصال را کاملا از خاک پاک کنید، سپس با کمک کلینر و فرچه سطح خارجی لوله و داخلی اتصال را کاملا از چربی ها پاک کنید تا پرایمر و چسب عملکرد مناسب خود را داشته باشند.

آموزش چسباندن لوله UPVC

استفاده از پرایمر UPVC

مرحله دوم در چسباندن لوله استخر یا هیدروپول UPVC بهره گیری از پرایمر است. وظیفه پرایمر آماده کردن لوله یو پی وی سی برای عملیات فیوژن یا همجوشی بعد از ترکیب با چسب یو پی وی سی است. لوله تمیز شده با کلینر را بعد از خشک شدن کامل کلینر در دمای بین 10 تا 33 درجه سانتی گراد به دور از آفتاب پرایمر کاری میکنیم. ابتدا سطح خارجی لوله را 5 مرتبه پرایمر میزنیم سیس سطح داخلی اتصال را 10 بار پرایمر می زنیم در اخر مجدد سطح خارجی لوله را مجدد 5 مرتبه دیگر با براش مخصوص پرایمر می زنیم.

آموزش چسباندن لوله UPVC

استفاده از چسب UPVC

مرحله آخر و قبل از خشک شدن پرایمر نوبت به زدن چسب می رسد. سطح خارخی لوله و سطحی داخلی اتصال را 10 دور با چسب اغشته می کنیم. لوله و اتصال را در داخل هم 30 ثانیه محکم نگه می داریم.

  • قوطی چسب و پرایمر را خوب تکان دهید.
  • در زیر نور خورشید چسب کاری جواب نمیدهد.
  • تست لوله را 72 ساعت بعد از چسب کاری انجام دهید در دمای زیر 35 درجه و به دور از نور آفتاب انجام دهید.
آموزش چسباندن لوله UPVC

فیوژن یا جوش در لوله UPVC

بعد از ترکیب چسب و پرایمر بر روی لوله و اتصال UPVC فیوژن تشکیل می شود. به عملیات همجوشی یا فیوژن بین لوله و اتصال که با ترکیب پرایمر و چسب ایجاد می شود باعث مقاومت بالا در لوله کشی UPVC می شود که تحمل فشارهای بالا را خواهد داشت.

آموزش چسباندن لوله UPVC

آموزش چسباندن لوله UPVC

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *