ساخت استخر شیشه ای

ساخت استخر شیشه ای

پولتجهیز مجری تخصصی ساخت استخر شیشه ای و استخر های سرریزی. اجرای صفر تا صد ساخت استخرهای شیشه ایی بر اساس استاندارد DIN کشور المان . محاسبات مهندسی با نرم افزارهای تکلا و ETABS قرارداد شرکتی و گارانتی 5 ساله رسمی. تخصص ما ساخت استخر های ، سرریزی،بینهایت و اندلس لوکس است. استخر های شیشه ایی به ندرت به صورت کامل با شیشه ساخته می شوند و معمولا ترکیب بتن و شیشه ساخته میشوند. وقتی استخر در بام و در ارتفاع ساخته می شود با کف شیشه طراحی می شود.(مطابق عکس بالا )

جهت مشاوره و قرار داد با پولتجهیز در تماس باشید

ساخت استخر شیشه ای

ضخامت شیشه برای ساخت استخر

حداقل ضخامت شیشه باید 12 میلیمتر باشد . اگر یک دیواره بزرکتر از 5 متر مربع باشد پیشنهاد می شود از شیشه 20 میلیمتر استفاده شود. هرچند روش انتخاب صحیح محاسبه نیروهای وارده به شیشه استخر است و سپس نسبت به انتخاب ضخامت شیشه استخر اقدام شود. از انجایی که شیشه ها در بتن قرار می گیرند نیازمند فرم نیستند.

شیشه مناسب ساخت استخر

بهترین نوع شیشه در ساخت دیواره استخر شیشه لمینت سه لایه است، همانطور که از نامش پیداست از سه لایه تشکیل شده است: دو ورق شیشه با یک لایه PVB (پلی وینیل بوتریل) که در بین آنها قرار گرفته است. ضخامت استاندارد بین عدد 12 و 20 میلیمتر است.

چه سبک استخر شیشه ایی ارزان تر است

استخر های مستطیلی نسبت به استخر های شیشه ایی کرو (گرد و شیشه خم) ارزان تر و اقتصادی تر است.

هزینه ساخت یک استخر با شیشه چقدر است

به صورت حدودی هزینه ساخت یک استخر شیشه ایی حدود 30.000 تا 100.000 دلار است. این هزینه باتوجه به ابعاد استخر و تجهیزات موتورخانه استخر متغییر است. معمولا استخرهای شیشه ای از ترکیب بتن و شیشه ساخته می شوند. اگر این استخر ها در پشت بام، روف گاردن یا ارتفاع ساخته شوند میتوانند کف شیشه ایی داشته باشند.

کاهش هزینه ساخت استخر شیشه ایی

اگر قصد ساخت استخر با دیواره یا کف کامل شیشه داشته باشید هزینه شما حدود برای یک سازه استاندارد حدود 100 هزار دلار است. اما اگر به جای ساخت یک دیواره شیشه به یک پنجره کوچک شیشه در داخل بتن رضایت دهید هزینه شما حدود 16 هزار دلار می شود.

هزینه دیوار شیشه محافظ استخر چقدر است؟

به صورت حدودی در هر 10 متر مربع هزینه ساخت دیوار شیشه ای نرده در سه مدل : pin fixed ،semi frameless ، frameless قابل محاسبه است.

ساخت استخر شیشه ای
دیواره شیشه ای استخر محافظ استخر مدل PIN FIXED
ساخت استخر شیشه ای
دیوارشیشه ای استخر محافظ استخر مدل SEMI FRAMELESS

$1,800 = pin fixed frameless
$900 = semi frameless
$1200 = frameless

ساخت استخر شیشه ای
طراحی استخر شیشه ایی

مهمترین مرحله در ساخت استخر شیشه ایی محاسبات سازه، مقابله با زلزله، تصفیه استاندارد آب و مونورخانه استخر و مقاوم سازی با نیروهای دینامبکی و استاتیکی و هیدرولیک آب است. مرحله اول محاسبات سازه استخر در نرم افزار تکلا و ایتبز است، انتخاب سایز آرماتورهای استخر، محاسبات ابعاد شیشه ها دیواره استخر، محاسبات فرم های استخر و نصب استاندارد گلس ها و آب بندی استخر شیشه ایی است.

ساخت استخر شیشه ای

موتورخانه استخر شیشه

در طراحی موتورخانه استخر شیشه ای باید به دو بخش اصلی توجه داشت.

1- تصفیه آب وشفافیت آب استخر که در استخر های شیشه ایی نسبت به استخر های معمولی اهمیت دوچندان دارد.

2- گرمایش آب استخر که به علت حساس بودن شیشه نسبت به انبساط حرارتی اهمیت ویژه ایی دارد.

در ادامه به شرح تصفیه خانه استخر شیشه ایی و موتورخانه گرمایشی استخرهای ساخته شده با شیشه می پردازیم.

تصفیه خانه استخر شیشه ایی

موتورخانه استخر شیشه ایی
تصفیه خانه استخر شیشه ایی

گرمایش آب استخر شیشه ای (موتورخانه استخر شیشه)

موضوع گرمایش آب در استخر های شیشه ایی باید به صورت لومینار اتفاق بیفتد، اگر آب استخر شیشه ایی در برخی نقاقط سرد و گرم شود این اختلاف دما باعث شکستن شیشه های در اثر انبساط حرارتی می شود.

استخر شیشه ایی سرریزی

ساخت استخر شیشه ای

هزینه ساخت استخر شیشه ای

محاسبه هزینه ساخت استخر شیشه ایی از دو دیدگاه اهمیت دارد:

استفاده از بتن مسلح عیار 400

در اجرای استخر به بدنه شیشه باید برای متریال کف و دیواره ها از بتن مسلح استفاده شود، امکان ساخت استخرهای شیشه ایی با بلوک های بتنی و سنگ قلوه نمی باشد.

استخر شیشه ایی باید موتورخانه استاندارد داشته باشد:

استخر های شیشه ایی باید مجهز به تصفیه زرات معلق آب باشند زیر کمی کدر بودن آب استخر شیشه ایی به شدت نمود بیرونی دارد.

از این رو برای طراحی یک استخر شیشه ایی باید از تصفیه آب ضد جلبک. سیستم فلوکولانت شفاف کننده آب و فیلتر شنی بهره گرفته شود. شاید در یک استخر سنتی اسکیمری نیاز به این دقت در شفافیت آب نباشد. ولی در استخر های شیشه ایی به علت دیده شدن عمق آب از دیواره های شیشه ایی نیازمند نصب تجهیزات موتورخانه استخر حرفه ایی است.

کلام اخر در ساخت استخر کریستالی

استخر شیشه ایی باید به صورت مهندسی و استاندارد ساخته شود. شکستن شیشه اصلی استخر در اثر طراحی اشتباه خطرات جبران ناپذیریدارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *