وسایل استخر خانگی

وسایل استخر خانگی
وسایل استخر خانگی

انتخاب صحیح تجهیزات و وسایل استخر خانگی رابطه مستقیم با ساخت استخراقتصادی و استاندارد دارد که آب با کیفیت و شفاف برای شناگران فراهم سازد،این موضوع در خصوص استخر های خصوصی اهمیت بیشتری دارد زیرا در این استخرها انالیز دوره ایی اب توسط اداره بهداشت صورت نمی گیرد و کمتر شخصی زمان و دقت کافی برای ارسال نمونه آب استخر خانگی خود به ازمایشگاه را دارد، از این رو انتخاب صحیح واستاندارد وسایل و تجهیزات استخر خانگی اهمیت دو چندان پیدا میکند.

علاوه بر این در اکثراستخرهای خانگی به علت نبود نیروی نگهدار مقیم و دانش ناکافی کارفرمایان و سرایداران ویلا ها از تنظیم کلر و ph آب، خطر تکثیر باکتری و ویروس یا ترکیب مواد شیمیایی خطرناک بسیار بالا است ،در این نوشتاراز گروه فنی پولتجهیز با معرفی وانتخاب تجهیزات و وسایل استخرخواهیم پرداخت که نیازمند کالیبره و تست های دوره ایی کمتری میباشد تا انتخاب اگاهانه تری برای وسایل استخرخانگی و ویلایی و تجهیزات موتورخانه استخر خود داشته باشید.

نقشه استخر – فلودیاگرام استخر :

قبل ازانتخاب وسایل استخر خانگی پایه ایی ترین کار و شاید مهم ترین پیشنهاد در ساخت استخر، طراحی نقشه استخر و سایزینگ لوله کشی استخر محل درست نازل ها و ساخت تصفیه خانه استخر در قالب یک نقشه مهندسی با نرم افزار اتوکد است. ساخت استخر بدون نقشه مهندسی و فلودیاگرام مانند رانندگی در یک شهر پرترافیک بدون استفاده از نقشه ترافیکی است. گروه پولتجهیز اماده ارایه طراحی نقشه موتورخانه استخر به کارفرمایان گرامی می باشد

گود برداری استخر و تصفیه خانه و موتورخانه استخر :

گودبرداری اشتباه و با آزمون و خطا باعث سست شدن خاک کنار واطراف استخر می شود. ریختن خاک دستی نیز در مراحل بعد چندان پیشنهاد نمی شود .پس گود برداری استخر و تصفیه خانه و کانال ارتباطی انها را بسیار جدی بگیرید. تا نیازی به ریختن خاک دستی و نشست استخرنشود، علاوه بر این در مرحله گود برداری استخر حتما محل نصب وسایل استخر را در نظر داشته باشید، وسایل استخر مانند پمپ تصفیه استخر باید در حدود نیم مترپایین تر از بخش پر عمق استخر شما نصب شود، پس هم زمان به گود برداری موتورخانه استخر نیز بپردازید.

طراحی موتورخانه استخر وجکوزی

نکته طلایی تصفیه و ضد عفونی آب استخر: تصفیه همزمان ( کلر و یو وی)

اگر تمایل دارید ضمن ضد عفونی خوب آب تاثیر منفی کلربر روی پوست و مو شما حداقل شود از راهکار ترکیب اشعه UV و گاز کلربهترین و ارزان ترین روش ممکن می باشد. در این روش نیازی به تنظیم PH نمی باشد و اشعه یو وی در هر شرایطی کار ضد عفونی آب را انجام میدهد. علاوه بر این دستگاه یو وی استخری تونایی بالایی در از بین بردن رنج گسترده ایی از ویروس ها و باکتری ها دارد و نیازی به کالیبره کردن و شارژ ماهانه کاتریج ندارد. در ترکیب کلر و یو وی میزان کلر اب را میتوان بر یک PPM تنظیم کرد که این میزان کلر تاثیر مخرب کلر بر پوست و مو شنا گر را به حداقل می رساند.

وسایل استخر خانگی

ساخت استخر خانگی اقتصاد

حداقل تجهیزات و وسایل استخر استاندارد و اقتصادی شامل موارد زیر است:

  • فیلتر شنی ( جنس فایبرگلاس یا پلی اتیلن)
  • پمپ تصفیه استخر با بدنه پلاستیکی مقاوم به کلر
  • کلر زن خطی
  • مبدل حرارتی استخری
  • دیگ و مشعل جهت گرمایش آب استخر
  • لامپ اشعه UV
  • جارو استخری
  • لوله و اتصالات UPVC
  • ترکیب میکروژل و واتر استاپ
  • سرامیک استخری ضد اسید
  • نردبان استخر

زهکش کف استخر در ساخت استخر خانگی:

اگر استخر ومحل نصب وسایل استخر ( موتورخانه) استخردر منطقه ایی قرار گرفته که سطح آب های زیر زمینی بالایی دارد حتما بعد ازگود برداری مراحل زهکش کف استخر و تصفیه خانه استخر را انجام دهید.

بتن ریزی و آرماتوربندی و ژل میکروسیلیس استخری:

برای جلو گیری از نشتی استخر و اب بند مناسب بتن علاوه بر عایق کاری استخر باید در بتن با توجه به نوع دانه بندی ان از ژل میکروسیلیس استخری و نوار واتر استاپ استفاده کنید. جهت محاسبات سایز میگرد و انتخاب بتن استخر و خرید ژل میکوسیلیس و نوار واتر استاپ با بخش فروش پول تجهیز در تماس باشید.

آرماتور بندی استخر خانگی
ارماتور بندی و لوله کشی صحیح استخر

اهمیت لوله گذاری کف استخردر ساخت استخر خانگی :

لوله گذاری باید دقیقا مطابق نقشه اتوکدی اجرا شود که توسط یک مهندس طراح مکانیک متخصص ساخت استخر ترسیم

ساخت استخر خانگی

ساخت تصفیه خانه استخر:

سیستم تصفیه استخر به مجموع وسایل استخر گفته می شود که وظیفه تصفیه و گند زدایی و تمیز کردن اب استخر را بر عهده دارد. تصفیه مناسب آب استخر، تصفیه خانه و موتورخانه استخر رابطه مستقیم دارند.

تجهیزات استخر شامل موارد زیر است :

پمپ استخر

پمپ خوب استخری باید ازمتریال پلاستیک ساخته باشد و با برند فیلتر ترجیحا هم برند باشد.از مارک های استاندارد پمپ استخری میتوان به برندهای زیر اشاره کرد:

  • اطلس پول ساخت ترکیه
  • ایمکس ساخت چین
  • آکوا ساخت ایتالیا
  • هایوارد سفارش امریکا
  • داب ساخت ایتالیا

فیلتر استخر ( فیلتر شنی)

موتورخانه استخر

هوارسان استخر یا هواساز استخری

هوارسان استخری و رطوبت گیر استخری دو تجهیز کاربردی در بهبود کیفیت هوای استخر های سرپوشیده است. در بخش تهویه مطبوع استخر دو موضوع اهمیت دارد.

تامین هوای تازه :

معمولا تامین هوای تازه در استخر توسط دستگاه AHU یا هواساز انجام می شود. قیمت دستگاه هواساز بالاتر از دستگاه رطویت گیر است، اما هواساز قابلیت تهیه اکسیژن در فضای استخر ، متناسب کردن رطوبت و تنظیم دمای اسایش را دارد.

وسایل استخر

خرید تجهیزات تصفیه استخر:

قیمت تجهیزات استخر از لینک زیر قابل دانلود است. لیست قیمت وسایل استخری ایماکس، و اطلس پول و همچنین لوله و اتصالات پیمتاش ترکیه به صورت روزانه در لینک های زیر قرار میگیرند.

لیست قیمت ایمکس(ایماکس) استخری

لیست قیمت لوله و اتصالات استخری UPVC پیمتاش

راه اندازی وتست وسایل استخر :

اخرین مرحله ساخت استخر مرحله تست و راه اندازی تجهیزات موتورخانه استخر است. در این مرحله کلیه لوله واتصالات در فشار کار 5 بار به مدت 2 ساعت با سیال آب تست می شوند. هر گونه نشتی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

راه اندازی وتست استخر
راه اندازی وتست استخر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *