تجهیزات استخر، سونا، جکوزی

تجهیزات استخر
تجهیزات استخر

پولتجهیز مرکزفروش تجهیزات استخر، فروش مستقیم و بدون واسطه انواع تجهیزات تصفیه و گرمایش استخر، سونا و جکوزی برای مشاوره خرید محصولات موتورخانه استخر و دریافت لیست قیمت تجهیزات استخر با ما در تماس باشید.

فروش تجهیزات استخر

پولتجهیز مرکز فروش تجهیزات استخر، انواع فیلتر شنی، پمپ تصفیه، کلرزن، سیستم تزریق کلر واسید استخر و جکوزی، لوله و اتصالات upvc، پکیج فیلتر شنی، فیلتر کارتریجی، کلر زن خطی، کلرزن نمکی، اسکیمر، سیستم ضد عفونی UV، سونا، تجهیزات جانبی سونا، شیربازرسی، کفشور استخری، نردبان استخری، سکوی پرش، صندلی نجات غریق، دسته جارو تلسکوپی، پکیج جارو استخری، شلنگ جارو، حشره گیر،مبدل حرارتی استخری، شناور قرص کلر، ENDLESS POOL، هیت پمپ ( گرمایش برقی استخر)، سر جت و پایه جت ورودی آب استخر، تجهیزات روشنایی استخر، ترانس، تابلو برق استخر، آبنما، گریل کنج،گریل استخر تک پین وشانه ای، پمپ جت جکوزی، فیلتر شنی پلاستیکی، فیلتر شنی فایبر گلاس.

تجهیزات موتورخانه استخر
تجهیزات موتورخانه استخر

لوازم و تجهیزات موتورخانه استخر

گروه پول تجهیز عرضه کننده مستقیم : تجهیزات موتورخانه استخر، همراه با مشاوره فنی رایگان در بخش خرید تجهیزات استخر و موتورخانه استخر.

  • فیلترشنی
  • لوله واتصالات UPVC
  • پمپ تصفیه استخر
  • دوزینگ پمپ تزریق کلر واسید
  • لامپ اشعه UV
  • پمپ تصفیه استخر
  • پمپ جت جکوزی
  • کلر زن نمکی
  • واتر استاپ استخری
تجهیزات استخر
تجهیزات استخر

تجهیزات اصلی استخر

در حالت اصولی لوازم و تجهیزات استخر، سونا، جکوزی رنج وسیعی از انواع تجهیزات لوازم تاسیسات را شامل می شود و در بسیاری از موارد بین تجهیزات و وسایل تصفیه استخروموتور خانه مرکزی اشتراک وجود دارد .

برای مثال پمپ گردش خطی اب گرم بین دیگ و مبدل استخری ومشعل و مانومتر استخری و تهویه مطبوع اشتراک وجود دارد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص انتخاب وسایل استخر با بخش فنی پول تجهیز در تماس باشید

تجهیزات استخر خانگی
تجهیزات استخر خانگی

تجهیزات استخر خانگی

لوازم و تجهیزات استخرخانگی مجموعه دستگاه های تصفیه و پالایش و ضدعفونی و گندزدایی آب، جبران افت فشارسیستم تصفیه (شامل افت فشار فیلتر شنی و افت فشار مبدل حرارتی استخری و افت فشار کلر زن و دستگاه یو وی و کمک به گردش آب بهتر سیستم لوله و اتصالات UPVC ،تهویه مطبوع استخری وتنظیمات رطوبت محیط استخر و جکوزی همچنین تجهیزات و لوازم جانبی شامل روشنای استخرRGB ، روکش استخر، سایبان و نردبان استیل ، سکوی پرش و دایو و وسایل بدنسازی ابی و … را شامل می گردند.

دسته بندی تجهیزات استخر

در یک دسته بندی کلی در خصوص تجهیزات استخر ، دربخش دستگاه های تصفیه گندزدایی و ضدعفونی آب از دسته بندی لوازم و تجهیزات استخری، جکوزی و ، سونا می توان به مدل های مختلف فیلترهای تصفیه سیلیسی و کاتریژی، انواع پکیج های گندزدایی اب ، مدل های مختلف کلرزن های خطی نمکی ، لامپ UV و ازن ها و سیستم های AOP ,جاروهای استخری و تکنولوژی های اتوماتیک جارو و ضد جلبک استخری ، از برندهای اطلس پول وهایوارد، ایمکس، هایوارد، لئو  و IML  وپنتاکس پمپ استخر ابارا  اینتکس … اشاره نمود.

برندهای تجهیزات استخر

همان طور که در قبل بیان شد در بخش تجهیزات استخری برای تامین فشاراب و گردش آب در سیستم از مجموعه لوازم و تجهیزات استخر، سونا، جکوزی می توان به پمپ های تصفیه اب پلیمری ، جت پمپ های جکوزی، دمنده ها و بلوئرها و سیستم استخر اند لس از برندهای IML، ایمکس وپمپ لئو ساخت چین ومک پمپ و نوید موتور ساخت ایران و برند اطلس پول ترکیه هایوارد، ایمکس، هایوارد، وپنتاکس پمپ استخر ابارا اینتکس اشاره داشت. در دو مقاله زیر میتوانید به مقایسه پمپ استخری و مقایسه فیلتر استخری به پردازید.

تجهیزات گرمایش استخر

انواع روش های گرمایش استخر با دیگ و شمعل و مبدل و پکیج های گرمایش استخری و گرمکن های آب استخر و جکوزی و علاوه براین گرمایش هیترهای گرمایشی برقی و گازی سونا نیز از مهمترین لوازم و تجهیزات استخر در بخش گرمایش است، سونا، جکوزی می باشد که در برندها و ظرفیت های مختلف در سایت پولتجهیز قابل فروش می باشد.

نکته مهم در بحث تجهیزات گرمایش استخری اشاره به میزان مصرف انرژی و هزینه ماهانه جهت گرمایش و هزینه اولیه خرید این تجهیزات می باشد.

می توان این طور بیان کرد که هزینه اولیه خرید تجهیزات استخری جهت گرمایش که با برق فعالیت دارند کمتر است ولی هزینه بهر برداری ماهانه بالا تر می باشد.

به عنوان مثال خرید یک دیگ بخار و مبدل استیل جهت گرمایش و تولید بخار سونا بیشتر از بخار ساز و هیتر برقی می باشد ولی هزینه شارژ ماهانه در تجهیزات گرمایش استخر برقی به صورت چشمگیری بالا تر است.

تجهیزات استخر (سیرکوله) پمپ های تصفیه استخر

قلب اصلی سیستم گردش وتصفیه آب استخروجکوزی، پمپ آن است.

 پمپ تصفیه استخر، آب خروجی از لوله کشی درین (تخلیه )و اسکیمر(از سطح ) را از استرینر(موگیر) و همچنین فیلترشنی و مبدل استخری عبور داده و بعد از کلرزنی و ازون مجددا به اب استخر بر می گرداند.

پکیج تصفیه استخر برای شناگران محیطی مناسب و تمیز را فراهم می اورد. و نسبتا قیمت های مناسبی دارند

مطابق استاندارد DIN پیشنهاد می شود که قبل از پمپ استخری از موگیر(استرینر) چدنی یا پلاستیکی(موگیریا صافی) استفاده گردد. برگ وزرات شناوری که احتمالا باعث از کار افتادن و یا تخریب پمپ شود را پالایش میکند.

موگیر ها در دو نوع چدنی و فلزی در بازار موجود می باشند.

جهت خرید موگیر استخری با بخش فروش پولتجهیز در تماس باشید.

پمپ های تصفیه آب استخر و جکوزی را می توان اصلی ترین و مهم ترین تجهیز استخر به شمار آورد؛ این پمپ ها با توجه به نوع متریال بدنه به دئ دسته پمپ های استیل و پمپ های با بدنه پلاستیکی (پلی پرو پیلن) دسته بندی میشوند .

لازم به ذکر است که هر دو متریال (استیل و پلی پروپیلن) در برابر کلر موجود در اب استخر مقاوم هستند.

تجهیزات استخر (مدار تصویه پالایش اب استخر):

مطابق استاندارد DIN آب استخر باید در یک سیستم تصفیه سیرکوله شود تا ضمن گندزدایی و آلودگی و زرات کدر کننده آن از بین برود.

در یک مدل طراحی مرسوم، آب از دو یا چند خروجی کف استخر وسیستم سر ریزیا مدار اسکیمر که اطراف استخرطراحی شده توسط مکش پمپ تصفیه استخر جمع آوری گردیده و به پمپ خانه استخر و تصفیه خانه ودر انتها به فیلتر تصفیه یو وی و کلر زن آب استخر هدایت می گردد.

پکیج تصفیه آب استخر(تصفیه وگندزدایی یک پارچه):

با بهره گیری از پکیج تصفیه استخر علاوه بر به گردش در آوردن آب راکد استخر میتوان ذرات معلق بزرگتر از 3 میکرون و محلول موجود در آب استخر را نیز فیلتر کرد.

در مرحله بعدر اب را توسط کلر یل اشعه یو وی یا گاز ازون گندزدایی کرد.

در اخرمی توان اب استخر را با کمک دیگ و مبدل استخری گرم کرد.

یکی از مشکلات رایج پکیج های اب استخر در دسترس نبودن لوازم یدکی می باشد .

به علت یک پارچه بودن سیستم در صورت خراب شدن پمپ یا فیلتر یا هرکدام دیگر از تجهیزات کل پکیج از مدار خارج می شود.

پکیج تصفیه استخرخانگی( مخصوص استخر های کوچکتر از 50 متر مکعب) :

پکیج تصفیه آب استخر خانگی ساخته شده از پمپ، فیلتر شنی بر روی یکبدنه ثابت به علاوه تجهیزات و اتصالات و لوله ها و اتصالات UPVC رابط میباشد که طراحی شده جهت فیلتر کردن آب انواع استخرهای کوچک، جکوزی، حوضچه آب سرد و استخر های کوچک بادی برکه ها و استخر پرورش ماهی طراحی میشود.

از مزایا انها ابعاد کوچک و نصب اسان انها است ولی همانطورکه قبل بیان شد این پکیج ها لوازم یدکی چندان در دسترسی ندارند و یک بار مصرف هستند.

علاوه بر این در صورت صدمه یکی از اجزا حتی کوچک کل پکیج از دسترس خارج می شود.

تجهیزات استخر

پکیج های تصفیه استخر هنگان یا فیلتر از بالا (hang on) :

 این سبک از سیستم تصفیه آب استخر، تجهیزات استخری مخصوص آن دسته از استخر هایی پیشنهادگردیده که فاقد لوله کشی و مدار تصفیه در کف و سطح آنها هستند و به عبارتی مانند حوضی بزرگی هستند که شنا گران از آنها استفاده میکنند. با کمک یا فیلتر هنگان که در دیواره بالایی استخر نصب میشود برگ ها چربی ها والودگی های سطح اب تصفیه میشود.

این فیلتر چندان راندمان بالایی ندارند. و بیشتر در مواردی توصیه می شوند که برای کارفرما هیچ راه حل دیگری نباشد

مزایای فیلتر هنگان استخری هنگ ان یا تاپ فیلتر hang on :

نصب اسان

قیمت مناسب

نگهداری ساده

جمع اوری چربی و برگ و مو از سطح اب

معایب فیلتر هنگان استخری هنگ ان یا تاپ فیلتر hang on :

عدم سیرکوله مناسب کل استخر

راکد ماندن قسمت های کف استخر

فقط مناسب استخر های کوچک خانگی

در دسترس نبودن لوازم یدکی در سالیان اینده

پکیج تصفیه استخر دفنی :

  • پکیج تصفیه آب استخر دفنی( برای استخر های فاقد موتور خانه مرکزی )
  • جایگزین بسیار مناسبی برای موتور خانه استخرهای سر باز و سر پوشیده تا حجم صد و ده متر مکعب و مساحت 60 متر مربع کاربرد دارد (پکیج دفنی بنا برابعاد استخر ها دربرندها وابعاد وحجم های مختلفی ساخته میشوند).
  • مزایا پکیج تصفیه استخر دفنی می توان به کاهش فضا و قیمت های مناسب نام برد.
  • مشکلات پکیج تصفیه استخر دفنی می توان به سخت بودن تعمیرات و نگهداری انها در طول دوره بهره برداری اشاره کرد
تجهیزات استخر

تجهیزات استخری و فیلتراسیون تصفیه استخر و جکوزی :

فیلترهای تصفیه استخر و جکوزی معمولا از نوع فیلتر شنی با سیلیس کریستالی با مخازن بزرگ هستند که از فایبر گلاس(پلی اتیلن و پلی پروپیلن) ویا گالوانیزه ساخته می شوند در داخل انها از چند لایه ضخیم از شن مخصوص ( سیلیس کریستالی دانه متوسط) بهره گرفته می شود.
عملکرد این فیلتر به این صورت است که اب از بالای ترین قسمت فیلتر وارد فیلتر شنی استخری شده و بعد از عبور از لایه های مختلف سیلیس تصفیه شده و از قسمت انتهایی فیلتر خارج میشود .

ذرات کوچک بین 1 تا 3 میکرون شن و سیلیس ، املاح و آلودگی ها را به خود جذب کرده و در انتهای مخزن، آب تصفیه شده جمع آوری و خارج می گردد.

به مرور زمان و با پر شدن منافد داخل فیلتر شنی، شدت جریان آب در فیلتر کم میشود و افت فشار بالا می رود. با بهره گیری از گیج فشار روی ورودی و خروجی فیلتر و مشاهده اختلاف فشار میزان کاهش جریان را کنترل نموده و درزمان لازم نیاز فیلتر را بک واش کرد. در این مرحله با کمک شیر شش راهه فیلتر جریان معکوس اب از پایین به سمت بالا جاری میشود و فیلتر شنی پاک سازی می شود.

سیستم تصفیه استخر و جکوزی به سه دسته تقسیم می شوند :

فیلتر شنی استخر

تجهیزات استخر
فیلتر شنی

اساس کار فیلتر های شنی بر مبنای جدا سازی زرات معلق موجود در اب که کوچکتر از سه میکرون است کار برد دارد.

این فیلتر ها با بهره گیری از شیر های شش راهی توانایی بک واش و تمیز شدن فیلتر از زرات معلق برگ چربی و مو را فراهم میکنند.جهت خرید انواع فیلتر شنی با بخش فروش پولتجهیز در تماس باشید.

فیلتر کارتریجی استخر

فیلتر کاتریجی

این فیلترها با بهره گیری از لایه های کارتریج عملیات تصفیه اب را انجام میدهند.

مزایا فیلتر کارتریجی:

این فیلتر ها قیمت بسیار پایینی نسبت به فیلتر های مشابه دارند

استفاده اسان و رابط کاربری ساده

فیلتراسیون نسبتا خوب و کامل

معایب فیلتر کارتریجی :

عدم فیلتراسیون به کاملی فیلتر های شنی

دشوار بودن بکواش ( در اکثر مدل ها امکان بکواش وجود ندارد)

طول عمر کوتاه کارتریج ها در مدت زمان کوتاه فیلترها پر میشوند

در دسترس نبودن کاتریج و لوازم یدکی در طول سالیان اینده

قیمت بالای کاترتریج جایگزین

فیلتر دیاتومه استخر


در برخی از استخرها به جای فیلتر شنی ازجایگزین فیلتر دیاتومه و یا فیلتر کارتریجی استفاده می شود. که عملیات تصفیه انها به کاملی فیلتر های سیلیسی نیست .

مزایا فیلتر های دیاتومه استخری

ابعاد کوچکتر
توانایی فیلتراسیون با سرعت جریان بالای اب این امکان را فراهم میکند که ابعاد این فیلتر ها نسبت به فیلتر های مشابه کوچکتر باشد

راندمان بالا

تکنولوژی بالای ساخت این سبک از فیلتر کمک به پالایش اب با راندمان بالا میکند

معایب فیلتر های دیاتومه

قیمت بالا

به علت وارداتی بودن تمام تحهیزات این فیلترها قیمت بالا تری نسبت به فیلتر های مشابه خصوصا فیلتر های شنی دارند

تعمیرات و نگهداری دشوار

از انجایی که یک فیلتر باید در طول سالین طولانی مورد بهره بردای قرارگیرد ریسک عدم دسترسی به تجهیزات یدکی یا گران بودن مطرح است.

تجهیزات ضدعفونی استخر:

در کنار فیلتر نمودن ذرات معلق موجود در آب که کمک به شفافیت اب می کند، پیشنهاد میشود جهت افزایش کیفیت اب از اسید و کلر و سایر مواد شیمیایی مانند اکسید مس و اکسید الومینیوم Aluminum oxide استفاده کرد.

عوامل بیماری زای خطرناکی مثل قارچ ها باکتری ها و ویروس ها در آب وجود دارند. استخر، مکان خطرناکی برای انتقال باکتری ها و ویروس ها از شناگرها به یک دیگر است.

علاوه بر این نبود توازن شیمیایی در اب استخر باعث خسارت به تجهیزات استخر و مشکلات پوست و مو برای ورزشکاران می شود.

لذا باید برای به تعادل رساندن مواد شیمیایی اب و عوامل بیماری زای ویروس باکتری و قارچ از سیستم های گندزدا بهره برد. ضد عفونی کنندهمعمول استخرو جکوزی،گاز کلر می باشد که بصورت ترکیب های “هیپوکلریت کلسیم” (جامد) و “هیپوکلریت سدیم” (مایع) تولید میگردد .

وقتی در اب استخر کلر وجود داشته باشد و الودگی جدید وارد اب می شود کلر با ترکیب شیمیایی اسید هیپوکلربا مواد خارجی الوده کننده واکنش شیمیایی میدهد. و با این روش عوامل بیماری ساز قارچی باکتری و ویروس را از بین میبرد.

معمولا کلر با ترکیب اکسید مس خریداری میشود و به صورت قرص جامد بفروش می رسد. بهتر است از برند هایی خریداری گردد که دارای کیفیت بالایی باشد تا سلامت پوست و مو شناگران به خط نیندازد. شرکت پول تجهیزفروشنده بهترین قرص های کلر و مواد گندزدای استخری.

  تجهیزات ضدعفونی آب استخر :

در مرحله گند زدایی اب استخر یا ضد عفونی اب استخر شفافیت اب به تنهایی کافی نیست. اب استخر سالم باید از نظر الودگی های قارچی ویروسی و وجود باکتری های مورد پالایش قرار گیرد.

تجهیزات ضدعفونی استخر(گندزدایی) :

معمولا جهت ضد عفونی کردن اب استخر از کلر استفاده میشود. این گند زدایی با دو روش دستی و اتوماتیک با کنترل دقیق میزان کلر انجام میگیرد.

ضد عفونی وکلر زنی اب استخر با روش دستی : 

این سیستم گندزدایی با کمک یک کلر زن خطی که از یک شیرتنظیم تزریق کلر استفاده میکند بهره می گیرد. در این سیستم با تنظیم سعی و خطا شیر تزریق کلر به میزان صحیح مورد نیاز خلوص کلر در اب دست پیدا میکنیم

نقاط ضعف دستگاه کلر زن خطی استخر :

  • در زمان هایی که بار جمعیت استفاده کننده از استخر زیاد میشود. و میزان PH اب تغییر میکند امکان تنظیم کلر از دست خارج میشود.

 ضد عفونی وکلر زنی اب استخر با روش اتوماتیک : 

در روش اتوماتیک کلر زنی اب استخر ، آب استخر به کمکانالیزور به صورت همیشگی مورد انالیزقرار می گیرد و با اندازه گیری مقدار PPM کلرو PH دقیق آب ، به میزان مورد نیاز کلر به آب اضافه می گردد. برای اینکه کلر زنی مطابق استاندارد انجام شود ، می بایستی PH آب استاندارد باشد. ( میزان پی هاچ استاندارداستخرمعمولا بین 6.8 تا 7.3بهتر است باشد که این عدد هرچه به عدد 7 نزدیک تر باشد میزان تاثیر کلر افزایش می یابد ) از انجایی که اب استخر ها معمولا به اعداد بازی نزدیک می شود برای تنظیم PH از تزریق اسید بهره گرفته می شود. این کار معمولا توسط دوزینگ پمپ اسید استفاده میشود.

SEKO - Dosing Pump
دوزینگ پمپ تزریق

از آنجایی که آب استخر به علت حضور شناگران ، مدام میل به قلیایی شدن دارد ، می بایستی به آب اسید اضافه کرد که این عمل می تواند به دو صورت دستی و یا به وسیله پمپ تزریق انجام شود. تا بدین طریق PH آب به صورت مداوم روی عدد ۷ ( عدد خنثی ) قرار گرفته و به نوعی ثابت شود.

فیلتر یو وی استخری گندزدایی آب با اشعه فرابنفش (UV)

حتما تا اکنون در مورد زیان های گاز کلر بر روی پوست مو و دستگاه تنفسی با مطالبی بر خورد داشته اید.

گاز کلر یک گندزدای قوی بر روی انواع باکتری ها قارچ ها و ویروس ها دارد . جالب است بدانید این اثر کشنده فقط محدود به میکرو ارگانیزم ها نیست! گاز کلر بر روی ماهی ها حیوانات خانگی و انسان ها نیز در دوز ها بالا کشنده است.ولی در دوز های پایین باعث مشکلات پوست و مو خارش چشم قرمزی اگزما تاری دید و مشکلات تنفسی شدید می شود.

جهت کاهش اثرات جانبی گاز کلر میتوان به سمت گندزداهای جای گزین روی اورد .

اولین جایگزین مناسب گاز کلر بهره گیری از اشعه یو وی است . لامپ های یو وی که کاربرد گسترده ایی در صنایع پزشکی و ضد عفونی در هوا پیما ها اتاق های عمل و صنایع استریل غذایی دارند اثر فوری در گندزدایی اب و کلیه میکروب ها ویروس ها و قارچ ها دارند.

تحقیقات سازمان جهانی بهداشت نشان میدهد این اشعه کاربرد بسیار بالایی در خنثی کردن ویروس کرونا نیز دارد. به طوری که بعد از 4 ساعت استفاده از لامپ UV کلیه اثرات ویروس از اب استخر پاک می گردد. فیلتر یووی گندزدایی اب را با اشعه فرا بنفش به صورت کامل انجام میدهد. بهره گیری از اشعه فرا بنفش کمک میکند تا بتوان از گاز کلر با دوز کمتری استفاده کرد تا خطرات کلر کاهش یابد.

مزایا تصفیه استخر با لامپ یو وی :

کاهش مصرف کلر

عدم خسارت به گیاهان

تنفس بهتر در محیط استخر

شفافیت بیشتر اب

معایب تصفیه استخر با لامپ یو وی:

هزینه اولیه خرید لامپ یو وی

تجهیزات استخری لوله کشی لامپ یو وی

جاروی استخر:

جاروی استخر از دسته بندی تجهیزات جانبی استخراست . با کمک ای وسیله میتوان خاک جلبک ها و خزه ها و کلیه زرات ته نشین شده کف اب استخر را پاک سازی کرد . کاربرد اصلی جاروی استخری کمک به بهبود شکل ظاهری استخر و کاهش میزان تعویض اب می باشد. این تجهیز استخری در مدل های دستی اتوماتیک و نیمه اتوماتیک در بازار عرضه می شود. جهت استعلام قیمت جارو استخری با بخش فروش پول تجهیز در تماس باشید.

جاروی دستی استخری

جارو دستی استخر در دو طرح در بازار عرضه میشود.

دسته اول:

جارو استخری دارای فیلتر تصفیه:

این نوع جارو که مجهز به یک فیلتر کارتریجی یا فیلتر شنی می باشد بعد از جارو کردن سطح اب استخر اب تمیز را به استخر باز می گرداند . و بیشتر در استخر هایی کاربرد دارد که فاقد سیستم تصفیه اب یه نازل جارو هستند کاربرد دارد.

جارو استخری بدون فیلتر تصفیه :

در این سبک جا رو ها از فیلتر شنی استفاده نمیشود. اب خروجی از جارو به طور مستقیم وارد اسکیمر می شود و وارد سیکل تصفیه استخر میشود . یا در مسیر فاضلاب استخر قرار میگیرد.

How to Vacuum Your Swimming Pool – Queen Pools and Spas

جاروی نیمه اتوماتیک استخری

عملکرد این جارو ها بر اساس دینامیکی است. بعد از نصب این جارو ها به پمپ تصفیه اب استخر یا خروجی جارو که در اسکیمر در نظر گرفته میشود این وسیله به صورت اتوماتیک کف استخر را وکیوم کرده و کلیه زرات ته نشین شده را تمیز میکند. زمان کارکرد این وسیله بستگی به ابعاد استخر دارد و از مزایا ان میتوان به بهره گیری در نقاط عمیق استخر و همچنین عدم نیاز به کاربر اشاره کرد.

The Best Pool Vacuums for a Spotless Pool - Bob Vila
جاروی رباتیک استخری

سیستم رباتیک استخری

Robotic Pool Cleaner - Automated Pool Cleaners, Pool Cleaner Robots
جاروی رباتیکاستخری

این جارو ها دارای شلنگ تخلیه نیستند. با بهره گیری از فیلتر های کارتریجی که در داخل انها در نظر گرفته شده و سیستم وکیوم در کف و دیواره های استخر حرکت میکنند. ودر هر نقطه زرات موجود در اب را جمع اوری میکنند .

مزایا دستگاه رباتیک استخری :

حذف کاربر

تمیز شدن کلیه سطوح عمودی و افقی

صرفه جویی در مصرف اب

شکیل بودن تجهیز از نظر بصری

معایب جارو رباتیک استخری :

قیمت بالا

نبود لوازم یدکی

جت پمپ جکوزی :

جت پمپ های جکوزی | بهترین قیمت ها و برندها | دماتجهیز
جت جکوزی

جکوزی از دو پمپ اصلی بهره میبرد . تصفیه و پمپ ماساژ

پمپ تصفیه جکوزی

جت تصفیه جکوزی در مدار بین مبدل حرارتی کلر زن فیلتر یو وی و فیلتر شنی فعالیت دارد ووظیفه گندزدایی و گرمایش و تصفیه جکوزی را بر عهده دارد.

پمپ جت جکوزی(پمپ ماساژ جکوزی)

این پمپ وظیفه ماساژ در جکوزی را بر عهده دارد معمولا یک پمپ هد بالا است که با توجه به تعداد نازل های جکوزی سایز ان مشخص میشود . در قسمت نهایی این پمپ به رینگ جکوزی متصل می شود و با کمک سرجت و پایه جت جکوزی و بهره گیری از فشار هوا میکس شده با اب توسط نازل های جکوزی عملیات ماساژ را در جکوزی فراهم می سازد.

مبدل و گرمایش آب استخر و جکوزی :

مطابق استاندارد دمای اب جکوزی حدود 40 درجه سانتی گراد است. جهت گرمایش اب جکوزی دوروش وجود دارد

  • استفاده از دیگ یا بویلر و مبدل حرارتی استیل
  • بهره گیری از پکیج گرمایش مخصوص جکوزی
  • موتورخانه مشترک
انرژی خورشیدی و عوامل مؤثر در راندمان سیستم خورشیدی | الیکا پلاس | جدیدترین  مقالات فنی در مهندسی برق
  • پکیج های گرمایشی استخری دارای مبدل استیل
  • گرمایش با کویل برقی و المنت حرارتی(استفاده از گرمکن برقی)
  • بهره گیری از گرمایش تابشی

رطوبت گیر و هوا ساز استخر:

جهت کاهش رطوبت استخر و گرمایش هوا از دستگاه هیت ریکاوری و هوا ساز استخر استفاده می شود. با استفاده از رطوبت گیر و هوا ساز استخر می توان هوای مطلوبی برای ورزشکاران فراهم کرد. جهت مطالعه مطالب بیشتر در خصوص تهویه مطبوع استخر به ادامه مطلب مراجعه فرمایید.

رطوبت با لای استخر علاوه بر صدمه به تجهیزات استخر و ابنیه باعث کم شدن اسایش ورزشکاران می شود. لذا جهت بالا رفتن کفیت هوای استخر باید رطوبت موجود حدود 30 درصد ثابت نگهداری شود.

هیتر برقی و گازی سونا :

هیترهای سونا خشک به دو مجموعه گازی ( مشعل و دیگ ) و برقی (گرمایش به وسیله المنت برقی) دسته بندی می شود.

جهت زیبایی بیشتر سونا و همچنین بهره گیری از اکالیپتوس از سنگ سونا استفاده میشود. علاوه بر این میتوان با کمک ظرفیت گرمایی بالای سنگ سونا گرمارا در محیط ذخیره کرد.

از انجایی که توانایی پاشیدن مایع اکالیپتوس به صورت مستقیم بر روی سینی هیتر و دیگ (هیتر سونا خشک گازی) وسطح المنت (هیتر سونا خشک برقی) عملی نیست استفاده از سنگ سونا لازم می باشد.

سونا بخار به دو زیر مجموعه تقسیم می شود :

هیتر برقی سونای بخار (دیگ برقی سونای بخار) این مدل هیتر برقی بهتر است در پشت دیوار سونای بخار نصب میگردند. تا ضمن حفاظت از پوسته ان در برابر پوسیدگی . کوتاه ترین مصرف را تا مصرف کننده را داشته باشد.

هیتر گازی (دیگ بخار) پیشنهاد می شود در موتور خانه مرکزی نصب گردد (به علت صدا و لرزش بالا و ظرفیت بالای ان نگرانی جهت نرسیدن بخار به مصرف کننده را مرتفع میسازد.

تجهیزات استخری روشنایی(چراغ استخر و سونا) :

روشنایی و لایتینگ استخری در دو سبک تو کار و رو کار ساخت و تولید می شود. این لامپ ها به مدل های زیر تولید میشود

لامپ استخر مدل RGB

روشنایی استخر مدل RGB دارا تمامی رنگ ها از ترکییب رنگ های قرمز سبز و ابی و دارای مدل های قابل اتصال به موبایل جهت تنظیم رنگ های مختلف این لامپ ها معمولا از نوع LED و SMD میباشد که دارای ترکیب رنگ های فرمز سبز وابی میباشند که با ترکیب این سه رنگ امکان ساخت انواع رنگ های نوری را فراهم میکند.

لامپ استخر مدل LED

این لامپ ها دارای طیف گسترده نور بوده و علاوه بر این بسیار کم مصرف می باشند.

روشنایی استخر مدل SMD تک رنگ

لامپ های استخری SMD نسل جدید لامپ های LED هستند و داری طول عمر بیشتر ونور با کفیت تری هستند.

لامپ استخری مدل هالوژنی

این لامپ ها حرارت بالایی تولید میکنند .

بسیار پر مصرف میباشند

و اگر در کاسه استخر اب نباشد حرارت بالای انها باعث خسارت به لامپ میگردد

تکنولوژی قدیمی لامپ های استخری هستند

پولتجهیز مرکز فروش تجهیزات استخر

تجهیزات استخری محافظتی (نردبان و دستگیره استخر) :

نردبان استخری

این وسیله جهت سهولت خروج از اب استخر مورد استفاده قرار میگیرد .معمولا در هر استخر از حداقل 2 نردبان یکی در قسمت پر عمق و یکی در قسمت کم عمق استفاده میشود.

متریال مورد استفاده در نردبان استخری از جنس استیل ضد زنگ با الیاژ های 304 یا 316 ساخته میشود .الیاژ استیا 316 گرانتر است و به مرور زمان کدر نمی شود.

نردبان ها در ارتفاع های 90 تا 160 سانتی متر از دو تا شش پله بفروش میرسد. ارتفاع استندارد بین پله های استخر حدود 30 سانتی متر است.

پرده آب آبنما و فواره استخر :

اب نمای استخری کمک زیادی به شکیل شدن اب استخر میکند .

اب نمای استخری یا پرده اب

پرده اب در دو نوع تو کار و رو کار کاربرد دارد. متریال مورد استفاده در پرده اب استخری از جنس استیل 304 و 316 ساخته می شود.

مزایا پرده آب استخری

زیبایی بیشتر استخر

اکسیژن رسانی به اب وکمک به گندزدایی بهتر

مخلوط کردن بهتر اب و گردش کامل تر اب

معایب پره آب استخری

هزینه خرید پرده اب .لوله کشی سایز 2اینچ

خرید یک پمپ مجزا جهت نازل پرده اب استخری

دیوار سبز استخری

دیوار های سبز استخری باید در برابر گاز کلر و نور خورشید مقاوم باشند . همچنین از متریال های ضد قارچ به علت رطوبت بالای استخر ها ساخته شده باشند.

خرید تجهیزات استخر

خرید تجهیزات استخر
خرید تجهیزات استخر

جهت خرید تجهیزات استخر و استعلام قیمت وسایل استخر سونا و جکوزی می توانید با پولتجهیز تماس بگیرید یا به لیست قیمت تجهیزات استخر و لیست قیمت لوله و اتصالات UPVC پیمتاش مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *